همایش بزرگ تجلیل از اربعین حسینی در هرات

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (علیه السلام)، همایشی بزرگ با حضور تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در شهر هرات برپا شد.

همایش بزرگ تجلیل از اربعین حسینی در هراتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (علیه السلام)، همایشی بزرگ با حضور تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در شهر هرات برپا شد.

در این همایش در مورد شهامت و نقش کلیدی حضرت زینب (سلام الله علیها) در انتقال نهضت امام حسین (ع) بحث شد و بیان گردید که این حضرت، عامل اساسی پیروزی قیام کربلا پس از شهادت برادر بزرگوارشان بودند.

هادی حسینی، مسئول برپایی این برنامه گفت با این همایش می‌خواهد فرهنگ تجلیل از اربعین حسینی را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.

با این حال شماری از جوانانی که در این همایش شرکت کرده بودند، تجلیل از اربعین حسینی و این قبیل مراسم ها را به عنوان قدرت وحدت مسلمانان می‌دانند.

قاری احمدعلی غوردروازی، از فرماندهان جهادی هرات به این باور است که باید ضمن پیروی از نهضت امام حسین (علیه السلام)، تبلیغ انقلاب افغانستان نیز با الگوگیری از حضرت زینب (س) شکل می‌گرفت.

وی گفت: حضرت زینب (س) مهمترین نقش را پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشت و به همین خاطر یاد و خاطره شهدای دشت کربلا همچنان پابرجا باقی مانده است.

این برنامه در حالی در هرات برگزار می‌شود که هزاران تن از عاشقان سرور و سالار شهیدان، این روزها در مسیر رسیدن به کربلا قرار دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار