۸۰۰ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در مرز‌های کشور مستقر شدند

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از استقرار ۸۰۰ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در مرز‌های ۳ گانه منتهی به عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور بیان داشت: 800 دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای 3 گانه منتهی به کشور عراق مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران 3 بیمارستان صحرایی سیار مستقر است و 6 هزار نفر از پزشکان و نیروهای فوریت های پزشکی نیز مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین می باشند.

کولیوند در ادامه اذعان داشت: بالگردهای اورژانس هوایی کشور نیز در گذرگاه های 3 گانه مستقر و در صورت نیاز خدمت رسانی می کنند.

این مقام مسئول به چاپ کتابی در خصوص سلامت زائران در ایام اربعین اشاره و اظهار کرد: این کتاب در راستای پیشگیری از بیماری ها چاپ و هر آنچه زائران باید در خصوص مسائل بهداشتی توجه داشته باشند در آن ارائه شده است.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور در ادامه افزود: با توجه به ورود زائران اتباع خارجی از مرزهای شرقی کشور همکاران بهداشت مستقر در مرز عراق، ورود زائران را رصد می کنند.

پیرحسین کولیوند بیان کرد: تاکنون 27 هزار نفر در بیماستان صحرایی شلمچه مراقب درمانی دریافت کردند و این آمار به دلیل حجم بالای زائران در مرز مهران بیش تر است.

دراربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

انتهای پیام/گ

استقرار 800 دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی در مرزهای 3 گانه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.