نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

کسب علوم دینی برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است

امام جمعه اصفهان گفت:به دلیل نقش کلیدی و اساسی بانوان به عنوان همسر و مادر در تربیت نسلی انقلابی و متدین کسب علوم دینی برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار خواهران طلبه فعال در هیأت‌های خانگی بانوان بر ضرورت کسب علوم دینی توسط بانوان تأکید و اظهار کرد: به دلیل نقش کلیدی و اساسی بانوان به عنوان همسر و مادر در تربیت نسلی انقلابی و متدین کسب علوم دینی برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شد، بیان کرد: خواهران زیادی در این حوزه‌ها به کسب علوم دینی پرداختند، لذا زمانی این آموزش‌ها اثر گذار خواهد بود که برای ترویج آن تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: با کسب علوم دینی می‌شود کاری کرد که مشمول دعای امام رضا (ع) شویم که فرمودند خدا رحمت کند کسانی را که مکتب ما را احیا می‌کنند، سؤال شد چگونه احیا می‌کنند؟ و حضرت فرمودند علوم ما را یاد می‌گیرند و آنچه آموخته‌اند را به مردم تعلیم می‌دهند.

وی تصریح کرد: در مکتب اسلام بر یادگیری دستورات دین اعم از اعتقادات و غیر اعتقادات از یکسو و بر آموختن و ترویج آن‌ها از سویی دیگر بسیار تأکید شده است.

امام جمعه اصفهان بر ضرورت عامل بودن به آموزه‌ها تأکید کرد و گفت: در روایات آمده است که در قیامت هیچ کس حسرتش بیشتر از کسی نیست که دیگران را هدایت کرده اما خودش به آن‌ها عمل نکرده باشد.

وی در بیان اهمیت کسب علم به روایتی از رسول خدا (ص) استناد کرد و عنوان کرد: پیامبر خدا (ص) فرمودند هر که براى آموختن یک باب از دانشى بیرون رود تا به وسیله آن باطلى را به حق، یا گمراهى و ضلالتى را به هدایت باز گرداند، این کار او مانند عبادت چهل ساله عبادت کننده است.

طباطبایی‌نژاد خواهران مبلغ را به مطالعه هر چه بیشتر قرآن، نهج‌البلاغه، رساله عملیه و صحیفه سجادیه توصیه کرد و ادامه داد: نباید به دروس حوزه‌های علمیه اکتفا کنید، کسی که بار هدایت دیگران را به دوش بگیرد باید بسیار کار کند و بر مباحث مسلط باشد و هر کجا چیزی را بلد نبود، از جواب دادن اشتباه بپرهیزد.

 

انتهای پیام/م

 

نباید به دروس حوزه‌های علمیه اکتفا کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار