مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

از اهداف طرح فراگیر، ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها از اهداف طرح اشتغال فراگیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در حاشیه جلسه شورای اشتغال فراگیر اظهار کرد: به‌منظور تشریح برنامه بسته اشتغال فراگیر این جلسه برگزار شد.

وی اضافه کرد: شیوه‌نامه اجرای این طرح به استان‎ها ابلاغ شده و یکی از مهم‌ترین اهداف آن ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها با نگاه به ظرفیت‎ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق است.

آشتاب با یادآوری این‌که کار مطالعاتی طرح سال گذشته انجام و متناسب با ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های استان رسته‎های فعالیتی مشخص شدند، افزود: در این طرح بالغ بر 38 رسته فعالیتی تعیین و امروز هماهنگی‎های لازم با دستگاه‎ها و بانک‎ها انجام شد که مقرر است ظرف 48 ساعت آینده دستگاه‎ها اگر نقطه نظر اصلاحی دارند ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این طرح به پایداری اشتغال کمک می‎کند و در سه حوزه طرح‎های توسعه‎ای، متقاضی سرمایه در گردش و ایجادی فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان این‌که مجریانی که متقاضی هستند باید تقاضای خود را به دستگاه‎های تخصصی در شهرستان‎ها و مناطق ارائه دهند، تصریح کرد: طرح در کمیته فنی شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید به کمیته فنی استان ارجاع داده می‎شود که پس از بررسی به کارگروه اشتغال ارجاع و تصویب می‎شود.

آشتاب خاطرنشان کرد: در ادامه طرح به سیستم بانکی اعلام می‎شود و بانک نیز متناسب با ضوابط و شرایط شورای عالی پول و اعتبار آن را بررسی خواهد کرد که نهایتاً در صورتی‎که طرح توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد مشمول پرداخت تسهیلات خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مهمترین هدف طرح را پیگیری اعتبارات به صورت هدفمند دانست و گفت: در این راستا کمیته نظارتی برای آن تعریف شده که نماینده دستگاه اجرایی، بانک عامل، دبیرخانه کارگروه و استانداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‎ها نیز همین کمیته فعالیت خواهد کرد و در صورتی که متقاضی به همه تعهدات خود عمل کند و اشتغال او توسط سامانه تأمین اجتماعی تایید شود مشمول یارانه خواهد شد که متناسب با نوع و منطقه طرح و دانش‎بنیان بودن و نبودن یارانه آن برآورد و پایان هر سال از اقساط آن کسر و نرخ سود یارانه تسهیلات محسوب می‎شود.

آشتاب یادآور شد: سهم استان در این طرح حدود 463 میلیارد و 300 میلیون تومان است و اعتقاد داریم با هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت کارگزار طرح که بخش خصوصی است هر جا ایراد، اشکال و مانعی باشد برطرف و نیاز به آموزش، بازاریابی و برندسازی با استفاده از ظرفیت کارگزار دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این بسته برنامه‎ای پنج ساله بوده که این اعتبار برای امسال درنظر گرفته شده است. این طرح تنها پرداخت تسهیلات نیست و کارورزی، مشاغل خانگی،مشوق‎های بیمه‎ای و آموزش در محیط واقعی کسب و کار را نیز شامل می‎شود.

انتهای پیام/د

ایجاد اشتغال پایدار در استان‎ها از اهداف طرح فراگیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.