ماجرای اشتباه‌های کتاب درسی فارسی چه بود؟

مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی ابتدایی گفت: اشتباه‌هایی در کتاب‌های درسی وجود دارد که برای سال آینده تصحیح می‌شود.

ماجرای اشتباهای کتاب درسی فارسی چه بود؟محمود امانی تهرانی مدیر کل دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتقادات وارد بر کتاب فارسی پایه یازدهم عنوان کرد: در یکی از تمرین‌های کتاب فارسی پایه یازدهم شعری به اشتباه از یک شاعر مطرح شده و آن را منسوب به سهراب سپهری کرده‌اند که با توجه به بررسی‌های انجام شده این بیت شعر از سال آینده حذف شده و شعری از شاعری سرشناس را جایگزین خواهند کرد.

 وی ادامه داد: علاوه بر این مطلب در یکی از تمرینات کتاب درسی علوم و فنون ادبی 2 هم یکی از ابیات به اشتباه به یکی از شاعران معروف کشور نسبت داده است که این مسئله هم از سال آینده اصلاح خواهد شد.

 مدیر کل دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی تصریح کرد: امسال اولین دوره کتاب‌های پایه یازدهم بین دانش‌آموزان توزیع شد و با توجه به حجم عظیم فعالیت‌ها برای تدوین کتاب‌های درسی در2 مورد جزئی شاهد اشتباهاتی بودیم که برای سال آینده بر طرف خواهد شد البته نباید این از این مسئله غافل بود که سال اول چاپ هر کتاب به طور آزمایشی است.

 امانی تهرانی اظهار کرد: همواره برای تالیف کتاب‌های درسی دقت کافی از سوی مولفان و عوامل دخیل در تالیف کتاب‌های درسی را شاهد هستیم اما گاهی اشتباهاتی کوچک رخ می‌دهد که فضای مجازی در انعکاس آن نقش بسزایی دارد البته همواره در جهت حذف چنین اشتباهاتی هستیم.

 مدیر کل دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی یادآور شد: در کتاب فارسی پنجم دبستان چاپ 1396 داستان زال و سیمرغ به اشتباه زاغ و سیمرغ نوشته شده است که این مسئله را برای چاپ 97 حتما اصلاح خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

اشتباهات مندرج در کتاب‌های درسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
چه بود؟
Iran (Islamic Republic of)
شایان اخرشیخ کانلو
۰۸:۲۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
نتایج امتحانات کی میاد
آخرین اخبار