معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر/برآورد هزینه 210 میلیون یورویی برای لابروبی اروند رود

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: از ابتدای امسال تاکنون رشد 100 در صدی تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر داشته ایم.

رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر/برآورد 210 میلیون یوریی لابروبی اروند رودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر محمد راستاد امروز دربازدید از اسکله ها، محوطه ها، پسکرانه، پایانه ریلی و مسافری خرمشهر از آخرین وضعیت پروژه های سرمایه گذاری در دست اجرا، شناورسازی مغروقه ها و لایروبی اروند رود با خبر شد

راستاد خصوص لایروبی اروند رود گفت: برای رسیدن به عمق 8 متر مسیر کشتیرانی رودخانه اروند 35 میلیون متر مکعب لایروبی با برآورد هزینه 210 میلیون یورویی باید انجام شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خارج سازی مغروقه های موجود در اروند رود و کارون را از جمله اقدامات مهم سازمان بنادر در بندرخرمشهر است.

وی افزود: در مجموع 182 فروند مغروقه از رودخانه های اروند و کارون خارج و سال گذشته قراردادی برای خارج سازی 39 فروند مغروقه با اعتبار 62 میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد و که تاکنون 21 فروند آن عملیاتی و خارج سازی مغروقه های دیگر همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف عراقی برای گشایش مجدد دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق گفت: راه اندازی این دفتر تسهیل کننده و پیش نیاز عملیات لایروبی است که این مسأله در حال حاضر توسط وزارت امور خارجه و کمیته حقوقی اروند در دست پیگیری است و امیدواریم با نهایی شدن این مذاکرات شاهد آغاز عملیات لایروبی اروند رود باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر به منظور استفاده بهینه تر از ظرفیت های موجود در بندرخرمشهر انجام خواهد شد.

راستاد توضیح داد: فعالیت های بسیار مطلوبی در زمینه توسعه صادرات در بندرخرمشهر انجام شده است .

وی تاکید کرد: تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 100 درصدی داشته و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در این بندر رشد 50 درصدی داشته است .

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در بندرخرمشهر اجرای پروژه سرمایه گذاری به منظور توسعه پایانه کانتینری این بندر است گفت: این قرارداد با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد تومان به مدت 15 سال با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شده که زیر ساخت های پایانه کانتینری بندرخرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا می دهد.

مدیر عامل سازمان بنادرپایان گفت: در مجموع فعالیت هایی که در زمینه توسعه زیرساخت ها، روبناها، تأمین تجهیزات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری خرمشهر صورت گرفته است باعث شده شاهد رشد و ارتقای بسیار مطلوب این بندر تجاری باشیم.

انتهای پیام/

توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار