آغاز بکار نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی در چذابه

دبیر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از آغاز بکار اجرای 42 نمایش عاشورایی از 15 گروه نمایشی از سراسر کشور از امروز در مرز چذابه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی بوعذار، دبیر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در حاشیه اجرای این نمایش ها در چذابه بیان داشت: بخش میدانی این سوگواره شامل اثر ' تو را میخوانم تا ابد ' به کارگردانی مالک آبسالان از تهران، اثر 'نسخه خوان حرم' به کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، اثر 'برگشتی نو...' به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام، اثر 'زائر...' به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، اثر 'منم باید برم....' به کارگردانی پژمان محراب پور از خوزستان می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین اثر'انتخاب' به کارگردانی صدیقه شکر از فارس، اثر 'ارثیه پدری' به کارگردانی مریم کریمی از البرز و اثر'کله قندی...' به کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام، اثر'نقل بی نقال' به کارگردانی امیر جوشقانی از تهران از جمله این نمایش ها است.

بوعذار با اشاره به اثرهای بخش تعزیه اذعان داشت: اثر 'مجلس بازارشام' به کارگردانی رامین افشار از خوزستان، اثر ' مجلس حضرت عباس(ع) به کارگردانی حسن موگویی از خوزستان، اثر 'تعزیه صراخات الجراح( عربی)' به کارگردانی علی بنی‌طرفی از خوزستان، اثر 'مجلس احزان الشام (عربی)' به کارگردانی حسن سواری از خوزستان، اثر 'قبورٌ فی أرضٍ رملاء' به سرپرستی توفیق مرجانی (عربی)از خوزستان و اثر ' مجلس متوکل عباسی به کارگردانی امیر پاوندی از یزد می باشد.

دبیر نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در ادامه افزود: این نمایش ها همه روزه از ساعت 10 تا 20 با موضوع عاشورا، اربعین و شهدای مدافع حرم اجرا می شود.

نخستین سوگواره ملی تئاترمیدانی و تعزیه اربعین حسینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و استانداری خوزستان در حال برگزاری است این سوگواره از 13 تا 19 آبان همزمان با حماسه پیاده روی عظیم اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه خوزستان در قالب ایستگاه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی در چذابه آغاز بکار  کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.