اکسپرس منتشر کرد؛

فهرستی از امن‌ترین کشور‌ها در صورت وقوع جنگ جهانی سوم

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی، فهرست ده‌گانه‌ای از امن‌ترین کشور‌ها را در صورت وقوع جنگ جهانی سوم معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس»، در مطلبی فهرست ده‌گانه‌ای از امن‌ترین کشورها را در صورت وقوع جنگ جهانی سوم معرفی کرد. در این گزارش با اشاره به تنش‌های افزاینده میان آمریکا و کره شمالی، آمده است پیونگ‌یانگ برای یک آزمایش موشک بالستیک دیگر آماده می‌شود. این مسئله و افزایش تنش‌های میان کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش داده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال وقوع سومین جنگ جهانی برخی را بر آن داشته است تا به فکر یافتن جایی برای در امان ماندن از پیامدهای این جنگ احتمالی باشند. نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید امن‌ترین مکان‌ها برای پناه بردن در صورت وقوع جنگ جهانی به شرح زیر است:

1- کانادا: این کشور در شاخص صلح جهانی سال 2017، رتبه هشتم صلح‌آمیزترین کشورهای جهان را از آن خود کرده است. این کشور سال گذشته میلادی نیز در جایگاه هشتم قرار داشت. کانادا در شاخص تنش‌های داخلی و بین‌المللی نمره 1.1 از 5 را کسب کرد (کمتر بودن این نمره بیانگر صلح‌آمیزتر بودن یک کشور است). 

2- دانمارک: هر چند ممکن است تنش‌های اروپا بر این کشور -به سبب موقعیت آن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)- اثر گذاشته باشد؛ اما، موقعیت جغرافیایی و شرایط سیاسی دانمارک باعث شده است این کشور جزء نقاط امن جهان محسوب شود. 

3- ایسلند: این کشور از نظر جغرافیایی با هیچ کشور دیگری در جهان مرز مشترک ندارد؛ بنابراین، این موقعیت جغرافیایی در صورت وقوع جنگ جهانی یک مزیت برای این کشور به شمار خواهد آمد. ایسلند در شاخص تنش‌های امنیتی، نظامی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی نیز نمره یک از پنج را کسب کرده است. 

4-  ژاپن: این کشور در شاخص صلح جهانی سال 2017، جزء ده کشور صلح‌آمیز جهان قرار گرفت. ژاپن همچنین در شاخص تنش‌های داخلی و بین‌المللی نیز نمره 1.4 از 5 را کسب کرده است. شایان ذکر است؛ پس از آنکه موشک‌ اخیر شلیک‌شده توسط کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد، این کشور ممکن است جایگاه خود را در رده‌بندی امن‌ترین کشورهای جهان از دست بدهد. 

امن‌ترین کشور‌ها در صورت وقوع جنگ جهانی سوم

5- جمهوری چک: در این کشور برخلاف برخی کشورهای اروپایی -که شمار آنها نیز رو به افزایش است- تاکنون هیچ حمله تروریستی روی نداده است. جمهوری چک جایگاه ششم را در شاخص صلح جهانی سال 2017، از آن خود کرده است. 

6- اتریش: این کشور در شاخص صلح جهانی سال 2017، در جایگاه چهارم صلح‌آمیزترین کشورهای دنیا –از میان 163 کشور– قرار دارد. در شاخص تنش‌های امنیتی، اجتماعی و نظامی داخلی و بین‌المللی نیز اتریش نمره 1.5 از 5 را کسب کرده است. 

7- اسلوونی: این کشور در جریان جنگ‌های جهانی اول و دوم بی‌طرف بود و تاکنون در هیچ تنش مهمی (در سطح بین‌المللی) نقش نداشته است. اسلوونی همچنین در حال توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، آبی (هیدروالکتریک) و حرارتی است. بنابراین، این کشور در صورت وقوع بحران‌های بین‌المللی به انرژی وارداتی از دیگر کشورها وابسته نخواهد بود.

8- نیوزیلند: این کشور نیز همانند اسلوونی خودکفاست و در صورت وقوع یک بحران بین‌المللی قادر خواهد پیامدهای ناشی از عدم دسترسی به نفت، زغال سنگ و مواد غذایی را مدیریت کند. نیوزیلند اکنون 50 درصد از برق موردنیاز خود را از طریق نیروگاه‌های آبی تأمین می‌کند و خاک حاصلخیز این کشور برای کشت محصولات کشاورزی مناسب است. موقعیت جغرافیایی نیوزیلند و دور بودن آن از مرکز بحران‌های جهانی باعث ایمن بودن این کشور در صورت وقوع جنگ جهانی احتمالی شده است. 

9- پرتغال: این کشور در شاخص صلح جهانی سال 2017 میلادی، در جایگاه سوم صلح‌آمیزترین کشورهای دنیا قرار گرفت. این کشور در جریان جنگ جهانی دوم نیز به طور رسمی اعلام بی‌طرفی کرد و تاکنون از درگیر شدن در تنش‌های بین‌المللی اجتناب کرده است. 

10- سوئیس: این کشور نیز به سبب بی‌طرف ماندن در جنگ جهانی دوم مشهور است. از سوی دیگر، مرزهای کوهستانی سوئیس از این کشور در برابر تجاوز کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و ایتالیا در گذشته محافظت کرده است. سوئیس در شاخص صلح جهانی سال 2017، جایگاه نهم را از آن خود کرده است.   

 

انتهای پیام/

در صورت وقوع جنگ جهانی کدام کشورها برای زندگی مناسب هستند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
من در دنیا آرزو دارم که جنگ جهانی سوم رابه چشم ببینم خدایا درانتظار هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
من نمیخواهم بمیرم
خواهش میکنم دیگه بسته
بابا جون این همه آدم بی گناه
میخواد گرفته بشه ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
ما امام زمان رو داربم،رهبری فرزانه داریم مرگ بر امریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
داداش اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
داداش اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
داداش اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
pirouz
۰۲:۲۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
گذشته و حال و آینده
Iran (Islamic Republic of)
pirouz
۰۲:۲۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
my name
۱۸:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
من اگه بتونم پیاده هم باشه میرم نیوزیلند یا ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۴:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
امن ترین:
عربستان
چون با همه ابرقدرتها رابطش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ما می‌میریم چون فقیریم
Iran (Islamic Republic of)
همت گر
۲۳:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به کشور کانادا سفر کنیم
Romania
رضا
۱۳:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام چگونه میتونم به پرتغال مهاجرت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ن ذ غ
۰۹:۳۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ایران راامام زمان تابه حال درمیان اتش نگه داشته ونگه خواهداشت الهم عجل لولیک فرج
آخرین اخبار