دیدار غیررسمی وزرای خارجه ترکیه و آلمان در آنتالیا

مولود چاووش‌اغلو و زیگمار گابریل امروز در ادامه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌های میان ترکیه و آلمان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار غیررسمی وزرای خارجه ترکیه و آلمان در تلاش برای کاهش تنش‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و زیگمار گابریل، همتای آلمانی‌اش، امروز (شنبه) در شهر آنتالیای ترکیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این دیدار غیررسمی در راستای تلاش‌های دو کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، برای حل اختلافات صورت گرفت.

در این دیدار غیررسمی، دو طرف درباره روابط دوجانبه، موضوعات مورد اختلاف و همچنین انتظاراتی که مقامات برلین و آنکارا از یکدیگر دارند، گفتگو کردند. وزیر خارجه آلمان با اعلام این خبر در صفحه توییتر خود، جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

این دیدار یک روز پس از اعلام آزادی یک تبعه آلمانی محبوس در ترکیه صورت می‌گیرد. بدین ترتیب شمار آلمانی‌هایی که اکنون در ترکیه زندانی هستند به 9 نفر کاهش یافت.

روابط میان این دو متحد عضو ناتو (آلمان و ترکیه) پس از آن به تیرگی نهاد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از کودتای نافرجام سال گذشته میلادی، اقدام به سرکوب مخالفان سیاسی خود کرد. آلمان با انتقاد از بازداشت‌های گسترده در ترکیه، تاکنون از تحویل دادن مظنونان به دست داشتن در طراحی این کودتا به آنکارا خودداری کرده است.

روابط برلین-آنکارا به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در گفتگوها به منظور تشکیل دولت ائتلافی در آلمان به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، تبدیل شده است.

اتحادیه دموکرات مسیحی -حزب مرکل- نتوانست در انتخابات سپتامبر گذشته، اکثریت لازم را برای تشکیل یک دولت مستقل کسب کند. مرکل اکنون مجبور است یک دولت ائتلافی تشکیل دهد و به همین سبب در حال مذاکره با سران دو حزب رقیب است.

 

انتهای پیام/

چاووش‌اغلو و گابریل در آنتالیا دیدار کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار