نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی؛

راه اندازی اتحادیه پسته دغدغه کشاورزان دامغانی

نماینده دامغان در مجلس گفت : راه اندازی اتحادیه و تعاونی کشاورزی برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات پسته کاران دامغانی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : با وجود فعالیت بیش از 15 هزار نفر در بخش کشاورزی دامغان ، راه اندازی اتحادیه و تعاونی کشاورزی برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات پسته کاران دامغانی است.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : همواره تفکر جمعی در افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی دامغان تاثیرگذار بوده است که باید با هم افزایی بیشتر برای توسعه این شهرستان اقدام کرد.

 

وی تصریح کرد : توجه به تعاونی روستایی و کشاورزی می تواند روحیه نقادی را در بین پسته کاران دامغانی افزایش دهد چرا که آنان می تواند با این رویکرد مهم ترین خواسته های خود را از مسوولان مطالبه کنند.

 

حسن بیگی راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری پسته را یکی از دغدغه های اساسی پسته کاران دامغانی برشمرد و افزود : می توان با راه اندازی این تعاونی برای اجرای این طرح برنامه ریزی کرد.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : سال گذشته بیش از یکصد میلیارد ریال برای نصب و تجهیز باغ های پسته دامغان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای امسال هم 120 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل اجرای این طرح تخصیص می یابد.

 

وی تصریح کرد : امسال با توجه به اتخاذ راهبرد کیفیت بخشی محصولات کشاورزی بیش از 45 هزار تن پسته از باغ های این شهرستان برداشت شد که نسبت به مدت سال گذشته میزان تولید 10 درصد افزایش یافت.


انتهای پیام / ذ


امسال بیش از 45 هزار تن پسته از باغ های دامغان برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.