وجود 8 هزار حاشیه نشین در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون 8 هزار حاشیه نشین تحت حمایت کمیته امداد در حاشیه شهرهای استان خراسان ‌شمالی ساکن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که هم‌اکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ خانوار خراسان شمالی تحت حمایت‌های کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند ، گفت : کاهش توان اقتصادی مردم باعث مهاجرت خانوارهای روستایی و ساکنان شهرهای کوچک به مرکز استان شده است.

وی حاشیه‌نشینی روزافزون را نتیجه بیکاری ، اعتیاد ، طلاق ، عدم توانایی افراد برای تأمین زندگی مطلوب و فقدان مسکن مناسب اعلام کرد و افزود : اکنون ۱۰ هزار خانوار مرکز استان خراسان شمالی تحت حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند که متأسفانه سه هزار و ۵۰۰ خانوار در مناطق حاشیه این شهر ساکن هستند.

اهرابی با بیان این که  یک ‌سوم جمعیت مرکز استان در حواشی شهر در وضعیت نامطلوبی از بهداشت و مسکن قرار دارند، اظهار کرد : کمیته امداد هم‌اکنون با ارائه برنامه‌های توانمندسازی در حوزه فرهنگی ، اشتغال ، مسکن در حال رفع مشکل این خانوارها است.

وی تصریح کرد : این نهاد با ارائه خدمات توان‌بخشی و ایجاد اشتغال پایدار از طریق ارائه دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال و تأمین امکانات فرهنگی و بهداشتی در حال خدمات‌رسانی به مددجویان حاشیه شهر است.

وی شهرستان های بجنورد، اسفراین ، شیروان و مانه و سملقان را چهار شهرستان دارای حاشیه‌نشین در استان خراسان شمالی معرفی کرد و گفت : سایر شهرهای این استان به دلیل کوچکی از فرآیند حاشیه‌نشینی به دور هستند.

انتهای پیام/آ

وجود 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.