بهره مندی بیش از یک هزار واحد آموزشی از سیستم گرمایشی استاندارد در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 27 واحد آموزشی در استان اردبیل از سیستم گرمایشی استاندارد بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما با استفاده از منابع ملی و کمک خیرین مدرسه ساز تلاش می کنیم تا واحدهای آموزشی نیمه تمام را هر چه سریعتر به بهره برداری برسانیم. 

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی 25 واحد آموزشی و تخریب و بازسازی 65 مدرسه در حال مقاوم سازی و نوسازی است ، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در مجموع 33 میلیارد تومان پیشنهاد کرده بودیم که 16 میلیارد تومان آن مصوب شد که از این رقم تاکنون 4 میلیارد تومان آن هم از طریق اسناد خزانه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. 

 مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در کنار ساخت و تکمیل واحدهای آموزشی در مناطق پرجمعیت به ویژه شهرک های جدیدالاحداث ما از ردیف ملی نسبت به تامین اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اقدام کردیم. 

ناصری گفت: امسال 176 واحد آموزشی مجهز به سیستم گرمایشی می شوند که با احتساب این تعداد واحد آموزشی تا پایان امسال بیش از یک هزار و 27 واحد آموزشی در استان به این سیستم مجهز خواهند شد. 

وی بیان کرد: یک هزار و 900 ساختمان آموزشی در استان داریم که تنها 900 باب ساختمان ما فاقد سیستم و تجهیزات گرمایشی است که امیدواریم طی دو سه سال آینده با تامین اعتبار همه واحدهای آموزشی استان به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند. 

ناصری گفت: برای سال آینده 2 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد کرده ایم تا بتوانیم 200 واحد آموزشی استان اردبیل را تحت پوشش طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی ببریم. 

وی با بیان اینکه همچنان در سه شهر پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که برای رفع این مشکلات و مدارس دونوبته نیاز جدی به مدرسه سازی است گفت: با توجه به تراکم دانش آموزان در برخی شهرک های جدید و مسکن مهر امیدواریم با همکاری استاندار جدید اردبیل و راه و شهرسازی استان بتوانیم مدارس نیمه تمام این شهرک ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 انتهای پیام/ح

امسال 176 واحد آموزشی در اردبیل مجهز به سیستم گرمایشی می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.