استاندار یزد:

استفاده ازظرفیت نخبگان در مسائل اقتصادی و صنعتی

استاندار یزد گفت: باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان به بهترین شکل استفاده شود و شاهد مهاجرت آن‌ها به استان‌های دیگر نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد گفت:با بیان اینکه اگر در مسائل اقتصادی و صنعتی از ظرفیت نخبگان استفاده نکنیم متضرر خواهیم شد، اظهار داشت: تبدیل ایده به ثروت و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از ضروریات است و باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان به بهترین شکل استفاده شود و شاهد مهاجرت آن‌ها به استان‌های دیگر نباشیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه طرح‌های شغلی در یزد باید شناسنامه‌دار شوند گفت: با این اقدام می‌توان به‌ راحتی و در کمترین زمان ممکن متوجه شد که این طرح چه بازدهی در مدت ‌زمان فعالیت خود داشته است.

زمانی قمی در دیدار با فعالان اقتصادی استان یزد با تقدیر و تشکر از تلاش‌های سید محمد میرمحمدی استاندار پیشین یزد اظهار داشت: برگزاری این‌ گونه جلساتی بسیار سودمند و مفید است و باید از نظرات و پیشنهادات صنعتگران برای آبادانی کشور و استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مسائل باید اولویت‌بندی شود، افزود: هر خوشه صنعتی باید موضوعات و مشکلات خود را بیان کند تا بتوانیم با تشکیل جلسات این‌ چنینی بتوانیم در برطرف کردن آن دغدغه‌ها کوشش کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در استان مرکزی به ‌گونه‌ای بود که هیچ دستگاهی حق نداشت که خدمت‌رسانی خود را به بخش صنعت قطع کند و تولیدکنندگان نباید دغدغه تعطیلی واحد خود را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید به شنیدن مشکلات و دغدغه‌ها عادت کرد، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مسائل مرتبط با خوشه‌ها را هر چه سریع‌تر بررسی و پیگیری کند تا در سال‌های آینده شاهد این‌همه دغدغه فعالان صنعت استان نباشیم.

زمانی قمی شناسنامه‌دار کردن طرح‌های شغلی را یکی از ضروریات دانست و اظهار داشت: با این کار سازمان صنعت، می‌توان به‌راحتی فهمید که آن طرح چه اندازه مثمر ثمر واقع‌شده و چه اندازه در ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است.

وی بر ایجاد مرکزی با عنوان اورژانس صنعتی در یزد در جهت جلوگیری از بحرانی شدن مشکلات عرصه صنعت و اقتصاد استان تاکید کرد و گفت: این اورژانس مشکلات صنعت را رصد می‌کند تا پیش از بحرانی شدن وضعیت بتوان برای رفع آن اقدام و از افزایش مشکلات نیز جلوگیری کرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه باید برای نگرانی صنعتگران نگران بود، اضافه کرد: عدم نگرانی مدیران استانی در ارتباط با اینکه چرا بخش خصوصی نگرانی دارد نشان از عدم موفقیت است و نمی‌توان آسود خاطر بود و باید برای این‌همه دغدغه‌ای که وجود دارد راهکاری اندیشید.

انتهای پیام/ی

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از ضروریات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار