وزیر خارجه اندونزی فردا به کابل سفر می کند

مقامات وزارت خارجه افغانستان از سفر «رتنو مرسودی»، وزیر خارجه اندونزی به کابل برای مذاکره در مورد روند صلح دولت افغانستان با طالبان خبر دادند.

وزیر خارجه اندونزی فردا به کابل سفر می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات وزارت خارجه افغانستان از سفر «رتنو مرسودی»، وزیر خارجه اندونزی به کابل برای مذاکره در مورد روند صلح دولت افغانستان با طالبان خبر دادند.

 «صبغت‌الله احمدی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که قرار است وزیر خارجه اندونزی روز دوشنبه هفته جاری وارد کابل شود و در مورد روند صلح افغانستان و طالبان و  همچنین توانمندی زنان با مقامات افغانستانی به بحث و تبادل نظر بپردازد.

وی افزود که قرار است وزیر خارجه اندونزی در مورد منابع اصلی تامین و حمایت مالی تروریست ها و میدان‌های تمرینی آنان برای حملات تروریستی نیز بحث کند.

«آرماناتا نصیر»، سخنگوی وزارت خارجه اندونزی نیز اعلام کرد که کشورش برای حمایت از  روند صلح افغانستان این سفر را تدارک دیده و اندونزی متعهد است تا نقش حمایت کننده را در پروسه صلح ایفا کند.

مهر نوشت:  لازم به ذکر است که این سفر درحالی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود اندونزی یکی از کشورهای نزدیک به پاکستان است و این روابط می‌تواند بر روی گفتگوهای صلح افغانستان نیز تأثیر بگذارد.

پیش از این کشورهای مختلفی در روند صلح افغانستان سهیم بوده و تلاش کرده اند تا صلح و ثبات در  این کشور تأمین شود اما تاکنون این تلاش ها ثمره ای نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.