اجرای طرح غربالگری و سنجش "اضطراب" در اردبیل

طرح غربالگری و سنجش "اضطراب" کودکان ۵ و ۶ ساله استان اردبیل در مراکز خدمات مشاوره‌ای بهزیستی اجرا می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جلسه هماهنگی اجرای  طرح غربالگری و سنجش "اضطراب" در اردبیل اظهار داشت: طرح غربالگری و سنجش "اضطراب" کودکان 5 و 6 ساله استان در مراکز خدمات مشاوره‌ای بهزیستی اجرا می‌شود که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در استان بر عهده مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره بهزیستی است که نیاز است در اجرای این طرح خانواده‌ها نیز همکاری و مشارکت‌های لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم از این طریق شاهد کاهش اضطراب در بین کودکان باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ایجاد اعتماد به نفس و حرکت به سمت توانمندسازی در بین کودکان با هدف مهیا کردن آینده روشن برای کودکان و کمک به خانواده‌ها و کاهش اضطراب در بین کودکان از مهم‌ترین اهدافی است که ما به دنبال داریم و تلاش بر این است که خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم.

ستاری بیان کرد: سال گذشته 64 هزار کودک اردبیلی زیرپوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که این آمار 87 درصد جمعیت هدف  را شامل شده و تمام سعی و اهتمام ما بر این است که بتوانیم با جلوگیری از تنبلی چشم در سنین پایین بروز مشکلات بعدی در آینده را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اردبیل وضعیت مطلوبی در طرح غربالگری تنبلی چشم دارد و در طول چند سال گذشته پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم استان اردبیل بیش از میانگین کشوری بوده که این موضوع نشان از فرهنگ‌سازی مناسب و همکاری و تعامل همه‌جانبه خانواده‌ها در این زمینه است.

 

انتهای پیام/ع

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.