راه‌اندازی 41 جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در تبریز

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه اندازی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی محرمی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره با اینکه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح جدیدی برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است، گفت: باشگاه‌ها ی کتابخوانی در سال ٩٥ با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند در تبریز راه‌اندازی شده بود که امسال کودکان و نوجوانان شهرهای «مرند، عجب شیر و شبستر و خامنه »هم به این طرح پیوستند.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر ٤١ باشگاه کتابخوانی با حضور تسهیلگران و اعضای باشگاه‌ها در تبریز فعال هستند گفت: برای برپایی باشگاه‌ها، در مرحله نخست، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان پس از هماهنگی‌ها، به تبریز مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را برای تعدادی از مربیان ارائه دادند.

محرمی در ادامه افزود: با حضوراساتید حوزه کتابخوانی کودک و نوجوان کارگاهی دو روزه برای مربیان و تسهیلگران برگزار شد و پس از آن هر مربی می‌توانست باشگاه یا باشگاه‌های خود را در سایت bookpromation.ir ثبت کند.

معاون فرهنگی و هنری ارشاد آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس، هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است (معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره) می‌توانست پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی ویژه باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند.

محرمی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است، گفت: این طرح اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند. از جمله:آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان؛ هر عضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر داده تا آن‌ها هم مطالعه کنند.ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان ،نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده)، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود یک دقیقه‌ای) با موضوع کتاب ،تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان وبرقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.