نامه باراک اوباما برای مردم آمریکا

ایندیپندنت متن کامل نامه باراک اوباما برای آمریکایی‌های نگران از سیاست‌های جنجالی دونالد ترامپ را منتشر کرد.

نامه باراک اوباما برای مردم آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت متن کامل نامه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را به آمریکایی هایی که درباره سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور نگران هستند، منتشر کرد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: باراک اوباما نامه های زیادی از آمریکایی های نگران دریافت کرده است. برخی از آنها نگران نابودی میراث وی هستند و برخی دیگر نیز می خواهند نظر وی را درباره دولت جدید بدانند. اوباما برای بسیاری از آنها، نامه ای را (که متن آن در ادامه آمده) ارسال کرده است.

این نامه که اولین بار، یاهو نیوز به آن دست یافته است، به شهروندان نگران آمریکایی می گوید که امیدشان را از دست ندهند. اوباما با تکرار صحبت‌های قبلی خود در این نامه نوشت: پیشرفت کشور ما هرگز یک خط مستقیم را دنبال نکرده است- برای هر دو مرحله رو به جلو، اغلب احساس می کنیم که ما یک گام به عقب بر می گردیم.

اگرچه اوباما خودش از زمانی که کاخ سفید را ترک کرد، زیاد در ملاعام حاضر نشد، اما در نامه خود، آنهایی را که برای وی نامه نوشته اند، به درگیر بودن در سیاست تشویق کرد. وی در نامه خود نوشت که دموکراسی آمریکایی تنها زمانی تهدید می شود که ما قدر آن را ندانیم و تغییر تنها زمانی اتفاق می افتد که مردم دخالت داشته باشند.

یاهو گزارش داد که اوباما نامه خود را برای آنهایی که از طریق ایمیل برای وی نامه نوشتند یا از طریق ایمیل با دفتر وی ارتباط برقرار کردند، نوشته است.

متن کامل این نامه در زیر آورده شده است:
از شما برای نوشتن نامه تشکر می کنم. من نگرانی های شما را می شنوم و می خواهم بدانید که من به حرفهای شما گوش می کنم. پیشرفت کشور ما هرگز یک خط مستقیم را دنبال نکرده است- برای هر دو مرحله رو به جلو، اغلب احساس می کنیم که ما یک گام به عقب بر می گردیم. اما امیدوارم بخاطر داشته باشید که تاریخ طولانی آمریکا در حرکت رو به جلو تعریف شده است و مسیری که ما از اینجا تنظیم می کنیم، به یک فرد خاص وابسته نیست. در عوض، در سرنوشت ما به همان شیوه ای که همیشه بوده است، تصمیم گیری خواهد شد، یعنی توسط همه ما؛ توسط ما مردم؛ توسط ازخودگذشتگان و شهروندان مشارکت کننده که گام های رو به جلو بر می دارند و از حفظ ارزش هایی که ما را اینچنین که هستیم ساخته اند- آن‌هم نه فقط زمانی که انتخابات برگزار می شود، بلکه هر روز- سخن می گویند.

دموکراسی ما تنها زمانی تهدید می شود که ما قدر آن را ندانیم و تغییر تنها زمانی اتفاق می افتد که مردم سهیم باشند. تا زمانی که مردمی مانند شما همچنان مراقب دیگران هستید و برای دفاع از تعهد آمریکا تلاش می کنید، من مطمئن هستم که آینده ما روشن خواهد بود. لطفا بدانید که من و میشل همچنان در کنار شما ایستاده ایم و برای شما بهترین آرزوها را داریم.

انتهای پیام/

اوباما برای آمریکایی‌های نگران از سیاست‌های ترامپ نامه نوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار