مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان:

ایمنی جامعه به همه اقشار شهروندان بر می‌گردد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت:ایمنی جامعه به همه اقشار شهروندان بر می‌گردد، امنیت و ایمنی اجزای جدایی ناپذیر زندگی همه ماست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بزرگزاد صبح امروز در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تجهیزات حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی، آتش‌نشانی و HSE اظهار داشت: این نمایشگاه در استان‌های دیگر هم برگزار شده اما تنها در اصفهان توانسته تداوم داشته باشد و به هشتمین دوره برسد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه توانسته موجی در جامعه ایجاد کند تا فرهنگ ایمنی میان عامه مردم گسترش پیدا کند، بازدید مردم از تجهیزات ایمنی و تأثیرات ادراکی نمایشگاه فرهنگ ایمنی را نهادینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: آنچه برای ما خوشحال کننده است حضور 75 درصدی اصفهانی‌ها در این دوره از نمایشگاه است، علی‌رغم این که نمایشگاه تهران ماه قبل بود و شاید اگر با فاصله در اصفهان برگزار می‌شد شاهد استقبال بیشتری بودیم.

بزرگزاد با تأکید بر حمایت از تولید ملی عنوان کرد: در سال‌های اخیر تولید داخل ما در این حوزه خوب حرکت کرده و توانسته واردات تجهیزات خارجی را تحت تأثیر قرار دهد، برای ما که نیاز به تجهیزات ایمنی داریم استاندار اهمیت دارد و اگر محصولات داخلی این استاندارد را داشته باشند از آن‌ها نیاز خود را تأمین می‌کنیم.

وی با بیان این که معتقدیم با نرم‌افزار می‌توان آتش را خاموش کرد، توضیح داد: 2 هزار شیر آتش‌نشانی در سطح وجود دارد این که در زمان حادثه دسترسی سریع صورت بگیرد نیاز به یک نرم‌افزار دارد و در بخش‌های دیگر نیاز بخش نرم‌افزار کمک شایانی به سخت‌افزار می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در غرفه آتش‌نشانی اصفهان در هشتمین نمایشگاه تجهیزات حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی، آتش‌نشانی و HSE، تمرکز بر نرم‌افزار داریم و ادعا داریم در این حوزه اگر از کشورهای پیشرفته دنیا جلوتر نباشیم، عقب‌تر نیستیم.

وی گفت: مانور آتش‌نشانی در روز نخست نمایشگاه برگزار می‌شود؛ برگزار چنین مانورهایی می‌تواند به جذابیت و حضور بیشتر شهروندان در این نمایشگاه که به صورت تخصصی برگزار می‌شود، کمک کند.

بزرگزاد در خصوص ایجاد جذابیت در این نمایشگاه اضافه کرد: سعی داریم در کنار غرفه مسابقه‌هایی نیز انجام شود تا عموم مردم حضور پیدا کنند؛ ایمنی جامعه به همه اقشار شهروندان بر می‌گردد، امنیت و ایمنی اجزای جدایی ناپذیر زندگی همه ماست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از دو دهه است اقدامات پیشگیرانه در ساختمان‌های شهر اصفهان در حال انجام است و در این زمینه از همه استان‌ها و کلان‌شهرها پیشتاز هستیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون تعامل آتش‌نشانی با آموزش و پرورش عنوان کرد: تمام مهدکودک‌های سطح شهر اصفهان تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی هستند و آموزش‌های لازم از کودکی آغاز می‌شود.

بزرگزاد در خصوص تأییدیه‌های ایمنی ساختمان‌ها اذعان داشت: تأییدیه‌ها به 4 دسته تقسیم می‌شوند، ممتاز، درجه 1، 2 و 3 که اگر بدون نقص باشد ممتاز می‌شود هر چقدر نقصان پیدا کند درجه آن کمتر می‌شود.

وی با اشاره به برجسته شدن نقش ایمنی در زندگی مردم گفت: در گذشته نمای ساختمان اهمیت داشت اما امروزه ایمنی عیار پیدا کرده و صاحبان ساختمان سعی دارند ایمنی لازم را رعایت کنند تا مشتری بهتری برای خانه‌هایشان جذب شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پایان در خصوص وسایل بازی در پارک‌ها خاطرنشان کرد: 182 سایت بازی کودکان در پارک‌های سطح شهر ایمن شده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه تجهیزات حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی، آتش‌نشانی و HSE

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.