آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بهره گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی برای تامین نیروی انسانی هنرستان‌ها

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تامین نیروی انسانی هنرستان‌ها از ظرفیت سایر نهاد‌های مربوطه بهره می‌گیریم.

بهره گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی برای تامین نیروی انسانی هنرستان‌هامصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تامین نیروی انسانی برای هنرستان‌های کشور در سال آینده عنوان کرد: با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها نیاز به فضا، تجهیزات و نیروی انسانی افزایش پیدا می‌کند که البته آموزش و پرورش طی سه سال گذشته برنامه ریزی‌های برای جبران این مساله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 100 هنرآموز و استاد کار جذب شدند، همچنین 2 سال هم قبل بیش از هزار نیرو جذب شد اما با توجه به افزایش تعداد هنرآموزان یک سوم به نیازهای فعلی اضافه خواهد شد.

 برنامه جامع توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آماده شده است

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای رفع کمبود نیروی انسانی از برنامه‌های مختلفی همچون برون سپاری، جذب نیرو از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان و بهره گیری از بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

آذرکیش  عنوان کرد: پیش نویس برنامه جامع توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آماده شده است که بر اساس این برنامه نیازهای سالانه آموزش‌ های مهارتی در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی و فضا به طور مشخص مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در اعتبارات سالانه و سنواتی ردیف بودجه در نظر گرفته شده که به بحث تامین نیروی انسانی کمک می‌کند.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون برای پیشبرد برنامه‌ها به مشارکت سایر دستگاه‌ها نیاز داریم، البته اکنون برنامه مشترکی با مرکز ملی فرش ایران مراکز آموزش جهاد کشاورزی و موسسات تولیدی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار