معاون امور عمرانی استاندار:

طرح جامعه زمستانه کلیه دستگاه های اجرایی به مدریت بحران ارائه شود

جلسه شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در این جلسه که با ریاست معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد، سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند.

معاون امور عمرانی استاندار در این جلسه ابراز داشت: با توجه به فرا رسیدن اربعین و سفر به عتبات عالیات، کنترل ترافیکی مسیر، کمک پلیس راه و مدیریت در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در اولویت کار استانداری قرار گرفته است.

 اصلانی با اشاره به وقوع ۹۱ مورد زلزله در بازه زمانی کمتر از یک سال، به همه مدیران کارشناسان و کارشناسان این حوزه گوشزد کرد: همواره برای مقابله با بحرانها مدیریت و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی یکی از معضلات مهم استان را موارد آتش سوزی اراضی منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: به مدد تلاش های شبانه روزی مدیرکل منابع طبیعی و همه مدیران دستگاه اجرایی آتش سوزی ها به میزان قابل توجهی در لرستان کاهش پیدا کرده و ما باید با استفاده از ظرفیت هایی چون: بسیج، سپاه، مردم و قشر زحتمکش و تاثیرگذار رسانه‌، کاری کنیم که همواره آتش سوزی ها به صفر درصد برسد.

 اصلانی  افزود: هیچ مدیری با مدیریت بحران بیگانه نیست و مسئله مدیریت بحران باید در تمامی دستگاهها نهادینه شود.

در خصوص مقابله با بحرانهای ناشی از بارش، اطلاع‌رسانی به موقع هواشناسی، راهداری، کنترل آبراه ها ،پل ها، خصوصاً مسیل ها و خصوصا اطلاع‌رسانی کوچ عشایر و تعیین شرایط مقصد کوچ به نحوی که در مسیر رودخانه ها نباشد و.. از جمله مواردی بود،که اصلانی به آنها اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به بارش های شب گذشته تصریح کرد: علی رغم تلاش پاکبانان و عوامل شهرداری باز هم شاهد آبگرفتگی معابر و جداول شهری هستیم که عمدتا به خاطر عدم رعایت مسائل زیست محیطی ،کانالها پر شده بود و جوی ها مسدود بودند که شهرداری ها موظفند قبل از رخ دادن سانحه نسبت به نظافت معابر و جداول اقدام کند.

اصلانی تاکید کرد: یکی از مصوبات ما باید این باشد که همکاران ستاد بحران طرح جامع زمستانه خود را به صورت مکتوب به مدیریت بحران ارائه دهند.

وی ادامه داد:سایر دستگاه های اجرایی موظفند، لیست تجهیزات و ماشین آلات خود درمقابله با سیلابها را به آریایی مدیریت بحران دهند و آریایی کمیته ای را تعیین کند که در صورت لزوم در مواقع بحران از آنها استمداد بطلبد.

اختصاص مکانهایی با حداقل تجهیزات گرمایشی و تجهیزات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان، جمع آوری شاخه های درختان و جلوگیری از انسداد آبراه ها، بررسی خطوط انتقال نیرو توسط شرکتهای خدمات رسان از دیگر موارد ی بود که اصلانی به آنها تاکید ویژه داشت.

معاون امور عمرانی استاندار در پایان گفت: کلیه دستگاه های اجرایی استان موکلف به ابلاغ دفع مازاد نخاله ها توسط پیمانکاران خود هستند.

انتهای پیام/د

کلیه دستگاه‌های اجرایی باید طرح جامع زمستانه خود را به مدیریت بحران ارائه دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار