انبارلويی مطرح کرد؛

ضرورت توجه دولت به مراکز آموزشی/ نبود اطلاعات سبب به تاراج رفتن میراث کشور می شود

مدير كل آرشيو اسناد ديداری و شنيداری صدا و سيما گفت: به دليل نبود اطلاعات لازم در ایران، كشورهای همسایه با وجود اينكه تمدن زيادی هم ندارند بسياری از ميراث كشور ما را به نام خود ثبت كرده اند.

ضرورت توجه دولت به مراکز آموزشی/ نبود اطلاعات سبب به تاراج رفتن میراث کشور می شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعيد انبارلويی مدير كل آرشيو اسناد ديداری و شنيداری صدا و سيما ايران در سومين كنگره متخصصان علوم اطلاعات كه امروز در مركز همايش های كتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به اينكه فناوری های جديد ميراث گذشته را كنار زده اند، اظهار كرد: در فناوری و رسانه های جديد آسيب های بسيار زيادی وجود دارد و بايد به اين آسيب ها و چالش ها توجه كرد.

وی ادامه داد: سازمان هايی كه منابع ديداری و شنيداری دارند به سير تحولاتی كه انجام می شود بايد توجه كنند و بدانند كه اگر آسيبی به آرشيو آنها وارد شود بر روی آيندگان هم تاثير دارد.

بخشی از هويت هر کشور در اسناد آن کشور است

مدير كل آرشيو اسناد ديداری و شنيداری صدا و سيما خاطر نشان كرد: تاريخ هر كشور به منزله ميراث آن كشور است و اگر تاريخ آسيب ببيند هويت هم از بين میرود، بايد به اين نكته توجه كنيد بخشی از اين هويت در اسناد هستند.

انبارلويی با اشاره به اينكه كشورهای ديگر تمدن ما را دزديده اند، گفت: به دليل نبود اطلاعات لازم در ایران، كشورهای همسایه با وجود اينكه تمدن زيادی هم ندارند بسياری از ميراث كشور ما را به نام خود ثبت كرده اند.

مدير كل آرشيو اسناد ديداری و شنيداری صدا و سيما با اشاره به اينكه قدرتمند ترين كشورها آنهايی هستند که فناوری اطلاعات دارند، اظهار كرد: كشورها طبق اطلاعاتی كه به اشتراک می گذارند به قدرت دست يافته اند، به همين دليل است كه مراكز آموزشی به توجه دولت احتياج دارند.

وی يادآور شد: انسان هایی كه در حال آموزش ميراث هستند تحت عنوان مغز افزارهايی هستند كه می توانند به سخت افزارها و نرم افزارها برسند و اگر اين مغز افزارها به خوبی آموزش نببيند به سخت افزاريی و نرم افزاری نمی رسند.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار