مدیر کل هواشناسی استان لرستان :

بارش ۱۰۰ میلی‌متر باران در لرستان طی فصل پاییز پیش‌بینی می شود

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: پیش بینی می شود که تا پایان فصل پاییز بیش از ۱۰۰ میلی متر بارندگی در استان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد ناصر هاشمی، مدیر کل هواشناسی استان لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه میزان بارندگی های لرستان در سال زراعی گذشته ۴۴۴.۸ میلی متر بوده است گفت: این میزان نسبت به وضعیت نرمال ۱.۵ درصد کاهش یافته است و نسبت به سال قبل که سال بی نظیری از لحاظ مقدار بارندگی بود ۳۳ درصد کمبود بارندگی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی و امدادی توجه ویژه ای به اخطاریه های هواشناسی استان داشته باشند گفت: اگر این اخطاریه ها به مرحله حادتر برسد به صورت هشدار در اختیار مدیریت بحران استان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه در این راستا در قالب اطلاعیه ای اعلام کردیم که از اواخر روز جمعه و روز شنبه دراستان بارندگی خواهیم داشت که این امر به صورت متناوب در سطح استان اتفاق افتاد گفت: به غیر از شهرستان های ازنا و الیگودرز ما در تمامی نقاط استان شاهد بارندگی بودیم.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین مقدار بارندگی در قالب این سامانه مربوط به شهرستان رومشگان با ۱۱ میلی متر و الشتر با ۱۰.۵ میلی متر بود گفت: همچنین در شهرستان کوهدشت هشت میلی متر، پلدختر سه میلی متر، خرم آباد سه میلی متر و ... بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه میانگین بارش استان ۴.۳ میلی متر بود گفت: تا آخر هفته جاری بارندگی در استان نخواهیم داشت و در آخر هفته یک سامانه جدید و نیمه فعال از غرب کشور وارد استان می شود.

مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پیش بینی هواشناسی این بوده که طی ماه های آبان، آذر و دی ماه در استان بارندگی ها در حد نرمال باشند گفت: پیش بینی این است که بارندگی های نرمال لرستان بیش از ۱۰۰ میلی متر باشد تا پایان فصل پاییز باشد.

هاشمی گفت: این در حالیست که بارندگی نرمال فصل پاییز در لرستان ۱۴۳ میلی متر است.

انتهای پیام /د

پیش‌بینی بارش ۱۰۰ میلی‌متر باران در لرستان طی فصل پاییز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار