تاجز سرشناس افغان به 6 سال زندان محکوم شد

محکمه استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی حکم خود درباره رئیس و معاون شرکت داوی آیل و یک مقام پیشین وزارت ترانسپورت اعلام کرد.

تاجز سرشناس افغان به 6 سال زندان محکوم شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محکمه استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی حکم خود درباره رئیس و معاون شرکت داوی آیل و یک مقام پیشین وزارت ترانسپورت اعلام کرد.

این افراد به تبانی در قرار دادهای نفت، غدر، ضرر رساندن به شرکت هوایی آریانا، گرفتن پول به گونه غیر قانونی از کابل بانک و تزویر اسناد متهم هستند.

انیسه رسولی، رئیس هیأت قضایی فیصله محاکمه علنی را چنین بیان کرد: ​"عبدالرزاق حلالی مطابق ماده ۱۵۸ قانون جزا به ۲ سال و ۶ ماه حبس تنفیذی و ۶ هزار افغانی جریمه نقدی، عبدالغفار داوی مطابق قانون جزا به ۶ سال و ۸ ماه حبس و ۶ هزار افغانی جریمه نقدی و محمد اصغر غیاثی به ۵ سال و ۸ ماه حبس و ۶ هزار افغانی جریمه نقدی محکوم شدند."

رئیس و معاون شرکت داوی ایل به‌خاطر جعل و تزویر اسناد در قرارداد‌های بنزین به پرداخت ۲۱ میلیون دالر خسارت و پرداخت ۱۲ میلیون دیگر به‌خاطر حیف و میل شدن دارایی حکومت، محکوم شدند.

در محکمه ابتدایی این مرکز، عبدالغفار داوی به ۹ سال حبس و ۲۱ میلیون افغانی جریمه نقدی و همچنان محمد اصغر غیاثی معاون وی به ۹ سال حبس و جریمه نقدی محکوم شده بود.

همچنان راز محمد علمی معین پیشین وزارت ترانسپورت به جرم غفلت وظیفه ای به ۶ سال حبس و ۳ هزار دالر جریمه نقدی و در کنار آن عبدالرزاق حلالی معین دیگر این وزارت به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه ای به ۵ سال حبس و جریمه نقدی محکوم شده بودند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، محاکمه ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.