تهدید‌های دروغین درباره بمب‌گذاری در ژاپن همزمان با حضور ترامپ در توکیو

پلیس ژاپن امروز دوشنبه از دریافت ۴ تهدید دروغین بمبگذاری در این کشور همزمان با حضور رئیس‌جمهور آمریکا در توکیو خبر داد.

هشدارهای دروغین درباره بمب‌گذاری در ژاپن همزمان با حضور ترامپ در توکیوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ژاپن امروز دوشنبه همزمان با آغاز مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توکیو در آغاز سفر دوره‌ای آسیایی او، از دریافت تعدادی هشدار بمبگذاری خبر داد.

تهدید به بمبگذاری در ژاپن اقدامی به شدت نادر و غیر معمول به شمار می‌رود و در هیچیک از این موارد هیچ مواد منفجره‌ای پیدا نشده یا کسی بازداشت نشده است.

یک سخنگوی پلیس اعلام کرد در منطقه شیگا در غرب ژاپن، مردی ناشناس در تماس تلفنی به یک شرکت کشتیرانی ادعا کرد در داخل یک کشتی بمبی کار گذاشته است که تا یک ساعت بعد منفجر می‌شود. ولی پلیس پس از شناسایی کشتی تفریحی مورد نظر و بازرسی کامل هیچ ماده منفجره‌ای در آن پیدا نکرد. حدود ۲۹۰ مسافر و خدمه این کشتی در چارچوب تدابیر احتیاطی تخلیه شدند.

همچنین گزارش‌ها از تماس تلفنی مشابه با یک شرکت کشتیرانی دیگر در منطقه هیروشیما حکایت دارد که تماس‌گیرنده تهدید کرده بود یک بمب به زودی در یکی از کشتی‌های آن منفجر خواهد شد.

یک  فروشگاه زنجیره‌ای در شهر اوزاکا نیز تهدیدی تلفنی مبنی بر بمبگذاری در این فروشگاه دریافت کرد ولی پلیس در بازرسی از منطقه هیچ بمبی پیدا نکرد.

در شهر کیوتو نیز یک فرد ناشناس در تماس تلفنی با یکی از اوپراتور‌های شرکت مترو هشدار داد یک ساعت بعد بمبی در ایستگاه سانجو در مجاورت یک مکان گردشگری منفجر خواهد شد. شرکت مترو نیز به طور موقت این ایستگاه را تعطیل کرد که این اقدام موجب سرگردانی حدود 8 هزار مسافر شد.

انتهای پیام/

هشدار بمبگذاری در 4 منطقه ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار