عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

طلاب خود را محدود به برنامه‌های آموزشی مدارس نکنند

آیت الله فاضل لنکرانی گفت:طلاب نباید خود را محدود به برنامه‌های آموزشی مدارس کنند و باید دو نوع برنامه داشته باشند؛ یک برنامه حوزه علمیه که همان برنامه سفیران هدایت است و یک برنامه بلند مدت برای حیات علمی خود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه یکشنبه در دیدار با طلاب جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طلاب سفیران هدایت هستند و باید علاوه بر خودسازی، سفیران هدایت مردم جامعه به ویژه قشر بانوان باشند.

وی با بیان این‌که طلبگی یک توفیق از خداوند متعال است، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی، دروس و علوم حوزوی در سراسر کشور رشد فزاینده داشته است و یکی از اموری که مراجع معظم تقلید، فقها و بزرگان به آن امید دارند، مجموعه خواهران طلبه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ما معتقدیم که بانوان طلبه می‌توانند به مراتب و مدارج علمی بسیار بالایی نظیر اجتهاد برسند چرا که از نظر قدرت علمی و ذهنی بسیار قوی هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر امکاناتی که برای تحصیل خواهران در حوزه علمیه در سراسر کشور فراهم شده است نشان می‌دهد که مراجع و بزرگان حوزه علمیه به دنبال این هستند که این قشر عظیم وارد میدان علم، دین و فقاهت شوند و یقینا حضور خواهران طلبه به اندازه حضور برادران در علوم دینی اهمیت دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است در سال‌های آینده شاهد پرورش افرادی مانند بانو مجتهده امین اصفهانی که یک الگو برای تمام بانوان است، در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

وی اظهار کرد: طلاب نباید خود را محدود به برنامه‌های آموزشی مدارس کنند و باید دو نوع برنامه داشته باشند؛ یک برنامه حوزه علمیه که همان برنامه سفیران هدایت است و یک برنامه بلند مدت برای حیات علمی خود؛ زیرا هر آنچه معرفت طلاب به خدا، پیامبر و اهل‌بیت(ع) بیشتر باشد جایگاه آن‌ها بالاتر می‌رود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمی که انسان را متقی نکند بی فایده و مهلک است، گفت: مسیر علم به ما کمک می‌کند که تقوای ما بیشتر شود، حقیقت علم اگر در انسان محقق شود، انسان را مهذب و عابد می‌کند و این اولین اثر حقیقت و نورانیت علم است.

وی افزود: نباید فقط به دروس و برنامه‌های مدارس علمیه قانع باشید و معتقدیم که بانوان از نظر درک مطالب علمی، مانند آقایان هستند و اختلافات در شدت و ضعف استعداد، در بانوان و آقایان وجود دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: معتقدیم که امروزه یک زن مسلمان و مبلغ بیشتر از یک روحانی مرد می‌تواند از دین دفاع کند به ویژه در مسائل مربوط به زنان که تاثیر بانوان بسیار بیشتر از آقایان است.

وی اظهار کرد: امروز دشمن برای اینکه حجاب را از زنان بگیرد با عناوین فریبنده وارد می‌شود؛ ما سرمایه‌های عظیمی مانند آیات و روایات داریم و حرف‌های باطل دشمنان نباید بر ما تاثیر بگذارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: بسیاری از بانوان از آیات و روایات در مورد حجاب اطلاع ندارند و این وظیفه خواهران طلبه است که بانوان را با این مطالب آشنا کنند.

وی بیان کرد: امروز بیان دین از زبان بانوان برای بانوان به مراتب تأثیرگذارتر است نسبت به بیان آقایان برای بانوان؛ چراکه بانوان به راحتی بایکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

آیت‌االله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه تبلیغ دین برای طلاب واجب کفایی است، گفت: با شرایطی که فراهم شده است تبلیغ، تکلیف طلاب است و بانوان طلبه باید در کنار وظایف دیگر که در خانواده دارند به تبلیغ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و باید از علم و استعداد خود در راه تبلیغ معارف اسلامی استفاده نمایند.

وی در پایان اظهار کرد: دین بسیار مورد اهمیت است و نباید در مورد مسائلی که اطلاع و آگاهی کافی نداریم اظهار نظر کنیم؛ ما معتقدیم که بانوان باید با این پدیده‌ها، جریان‌ها، عرفان‌ها و انحراف‌هایی که به وجود آمده است مقابله کنند و این بدون همکاری و حضور بانوان در اجتماع ممکن نیست.

تبلیغ دین برای طلاب واجب کفایی است/دشمن برای اینکه حجاب را از زنان بگیرد با عناوین فریبنده وارد می‌شود

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.