چابهار، مطمئن ترین و به صرفه ترین راه مبادلات هند و افغانستان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار - میلک مطمئن ترین، کوتاه ترین و به صرفه‌ترین راه برای مبادلات هند و افغانستان است.

چابهار، مطمئن ترین و به صرفه ترین راه برای مبادلات هند و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با ورود کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار، اولین قدم توافقنامه ایران، افغانستان و هند عملیاتی شد.

«عبدالرحیم کردی» افزود: از آنجایی که جمعیت 30 میلیون نفری افغانستان حدود 95 درصد نیاز کالایی خود را از طریق واردات تامین می‌کند، بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار - میلک مطمئن ترین، کوتاه ترین و به صرفه‌ترین راه برای مبادلات هند و افغانستان است.

به گفته کردی، افغانستان در حال حاضر عمده واردات و صادرات خود را از بندر کراچی در پاکستان انجام می دهد و از آنجایی که به دلیل مشکلات متعدد سیاسی دو کشور، پاکستان تاکنون موانع مختلفی برای تجار افغانستان در استفاده از بندر کراچی به وجود آورده است، افغانستان تمایلی به استفاده از این بندر ندارد.

وی تصریح کرد: هرچند استفاده از چابهار برای افغان‌ها بهترین مسیر است و این امکان را برای تجار افغان به وجود می آورد که اموال خود را 20درصد زودتر از بنادر دیگر ترانزیت کنند، اما هنوز چالش‌هایی بر سر راه تبدیل چابهار به مرکز ترانزیت وجود دارد که عدم توسعه و تکمیل به موقع مهم ترین آن‌هاست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار