مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

برگزاری سوگواره اربعین برای اولین در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سوگواره اربعین برای اولین بار در استان در حوزه‌های عکس، خوشنویسی و شعر و دلنوشته و نمایش برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره اربعین برای اولین در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: از امشب  در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان به مدت ۳ شب در قالب اجرای نمایش، مداحی با همکاری انجمن نمایشی شعرو ادب و هنر‌های تجسمی و معاونت‌های که در این مقوله دخیل بودند برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای نمایش فاخر خورشید کاروان به مدت سه شب در شهرستان زاهدان وهم چنین در شهر‌های زابل، ایرانشهر، خاش و چابهار با همکاری انجمن نمایش استان از مهم‌ترین بخش‌های این سوگواره است.

حسین مسگرانی اضافه کرد: در بخش عکس این سوگواره با موضوع نماز ظهر عاشورا، مراسم عزاداری ظهر عاشورا، تاسوعا، مجالس عزاداری زائرین پاکستانى اربعین تعداد ٨٠ اثر به دبیرخانه انجمن عکاسان استان ارسال شده که پس از داوری در شهرستان زاهدان وپایانه مرزی میرجاوه به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری نمایشگاه آثارخوشنویسی خبر داد و گفت: آثارخوشنویسی با موضوع متون ابیات، اشعارمربوط به ماه محرم وصفروسخنان امام حسین (ع)، به مدت یک هفته در محل نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری زاهدان، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان افزود: در بخش شعرودلنوشته اشعارزیادی از شاعران سراسر کشور و استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شاعران قبل از اجرای نمایش تعزیه خورشید کاروان به مدت سه شب اشعار خود را قرائت خواهند کرد.

مسگرانی برگزاری ورک شاپ عاشوارایی را نیز از دیگر برنامه‌های نخستین سوگواره تعزیه درروز‌های اربعین حسینی برشمرد و گفت: نخستین سوگواره تعزیه در روز‌های ١٦،١٥ و ١٧ آبان ماه در زاهدان ودرادامه به مدت یک هفته با اجرای نمایش تعزیه خورشید کاروان در سایر شهرستان‌های استان برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/ع

سوگواره اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار