انتصاب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان

رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان‌ شمالی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان منصوب شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان‌ شمالی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مؤسس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در روزهای گذشته در کشور گفت : اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان با پیگیری امور بین‌الملل اتاق ایران در بین اتاق‌های بازرگانی کشور و اتاق‌های هم‌مرز با این کشور که فعالیت بازرگانی و تجاری بیشتری با ترکمنستان دارند تشکیل شد .

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط کارشناسان و مشاورین اتاق در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری و تولیدی ، حقوقی ، حمل‌ونقل و امور بانکی ، ثبت شرکت‌ها و اقامت و اخذ ویزا و روادید برای فعالان اقتصادی و شناسایی و اطلاع‌رسانی فرصت‌های کسب ‌و کار ، سرمایه‌گذاری ، مناقصات و مزایده‌های بازار کشور ترکمنستان را از جمله اهداف تشکیل این اتاق مشترک برشمرد.

صمدی همچنین شناسایی ، اطلاع‌رسانی و مشارکت مؤثر در نمایشگاه‌ها ، اجلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی ، بازدیدهای میدانی در کشور ترکمنستان ، شناسایی ، اطلاع‌رسانی و مشارکت در اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری نمایشگاهی دو کشور ایران و ترکمنستان ، ساماندهی برای ایجاد سایت اطلاع‌ رسانی و بانک اطلاعاتی اعضای اتاق مشترک بازرگانی دو کشور و شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای آن در راستای تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و ترکمنستان با مقامات ذیصلاح را از دیگر اهداف اعلام کرد .

رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان‌شمالی افزود : ارائه مشاوره در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ، پژوهشی ، امور تجاری ، بازارشناسی ، بازاریابی و آموزشی دو کشور، ارائه خدمات داوری توسط مشاور حقوقی اتاق و یا ارجاع به مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران ، شناسایی و اطلاع‌ رسانی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری به‌ خصوص گردشگری سلامت در کشور از وظایف این اتاق مشترک است.

وی اظهار کرد : اعضای اتاق‌های هم‌مرز و کاری با ترکمنستان شامل استان‌های خراسان رضوی ، شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان و حتی تهران در این اتاق حضور دارند.

گفتنی است : در این راستا با توجه به فعالیت‌های مؤثر و پیگیری‌های مستمر اتاق بازرگانی استان خراسان‌شمالی رئیس اتاق بازرگانی این استان با اکثریت آراء به‌ عنوان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

انتهای پیام/آ

اتنخاب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.