رئیس کل دادگستری استان؛

مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیرید

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات از ظرفیت های قانونی از جمله مجازات های جایگزین حبس، تعلیق مجازات، تخفیف مجازات استفاده کنند.

مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیریدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنابه اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست صمیمانه با کارکنان قضائی و اداری دادگستری شهرستان انار گفت: دادگستری استان بر اساس شاخص های اعلامی مقام معظم رهبری، سیاست های کلان قوه قضائیه و ضرورت های جامعه عمل می کند.

وی با بیان اینکه عملکرد دادگستری شهرستان انار رو به بهبود می باشد و تغییرات محسوسی ایجاد شده است،افزود: سیاست های کلان قوه قضائیه به نفع جامعه و برای سرعت بخشی و تسهیل امور مردم و همچنین برای روان سازی کار دستگاه قضایی می باشند.

این مقام ارشد قضائی بیان کرد: نگاه کارکنان دادگستری باید به برنامه و اهداف پیش بینی شده دستگاه قضائی در سطح استان باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اظهار داشت : یک وضعیت موجود داریم و یک هدف ایده آل و با توجه به ظرفیت ها و توانایی های منابع انسانی دادگستری استان باید به هدف ایده ال دست یابیم .

وی باتوجه به راه اندازی سامانه ابلاغ الترونیکی،گفت : هر ابلاغیه در روش سنتی دو هزار تومان برای سیستم قضائی بار مالی دارد و در استان کرمان هر سال قریب دو میلیون اوراق قضائی صادرکه از طریق ابلاغ الکترونیک این کار با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام می شود.

وی با اشاره به فواید ابلاغ الکترونیک در تسریع امور گفت: سلامت و دقت کار و کاهش هزینه ها از جمله این فواید می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: باتوجه به عدم امکان ابلاغ سیستمی در بعضی موارد و همچنین فقدان ظرفیت پیوست دادخواست ها و لوایح در موضوع ابلاغیه ها هدف صددرصد الکترونیکی کردن نیست.

رئیس شورای قضائی استان بیان کرد:اشراف کارکنان دستگاه قضائی بر کار، دقت و سرعت را بهبود می بخشد و همه تلاش دستگاه قضا معطوف به رسیدگی به پرونده ها در روال منطقی خود می باشد.

وی با تاکید به این مهم که تکریم ارباب رجوع و حسن خلق وگشاده رویی از اولویت های دستگاه قضائی می باشد،گفت: مراجعه مردم به دستگاه قضا از روی سرخوشی و دلخوشی نیست بلکه برای حل مشکلشان پناه می آوردند و نباید بی جهت انها را ناراضی کنیم.

انتهای پیام/ح

مجازات های جایگزین حبس جدی گرفته شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار