۲۴ میلیون دلار صادرات توسط کنسرسیوم‌های صادراتی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از ۲۴ میلیون دلار صادرات توسط کنسرسیوم‌های صادراتی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مجید علیخواه گفت: این شرکت در راستای کمک به توسعه بازار صنایع خرد، کوچک و متوسط با ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی در بستر خوشه‌های صنعتی توانسته طی شش ماهه اول سال جاری افزون بر ۲۴ میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف مانند امارات، هنگ کنگ، اسپانیا، کویت، آلمان، ایتالیا، چین، قرقیزستان و قزاقستان داشته باشد.

وی افزود: هرساله در اسفندماه پس از انجام مطالعات توسعه بازار و تعیین بازار‌های هدف صادراتی در استان برنامه عمل کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های مدیریت صادرات اخذ و در جلسه شورای راهبری خوشه‌ها مطرح و در صورت تایید به عنوان برنامه عملیاتی سال آتی لحاظ می‌شود و شرکت شهرک‌های صنعتی استان با حمایت‌های مالی و معنوی زمینه لازم را جهت اجرایی کردن این برنامه‌ها فراهم می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صادرات محصولات به کشور‌های هدف باید بیشتر از این شود تا بتوانیم محصولات بیشتری از واحد‌های صنعتی را به کشور‌های مختلف صادر و توسعه بازار تقویت و رشد داشته باشد.

علیخواه افزود: با توجه به اهمیت مساعدت به واحد‌های صنعتی در راستای صادرات محصولات تولیدی، شرکت‌های مشاوره مدیریت صادرات مستقر در مرکز خدمات فناوری کسب و کار با برخورداری از حمایت‌های این شرکت به واحد‌های تولیدی ارائه خدمات مشاوره‌ای و نرم افزاری انجام می‌دهند.

وی  گفت: همچنین خدمات دیگری نیز در حوزه مدیریت صادرات و واردات، کمک به ثبت برند داخلی و بین المللی و همچنین صدور بیمه نامه‌های صادراتی و ضمانتنامه‌های صادراتی انجام تا به حفظ جایگاه خراسان رضوی در صادرات کمک ارزنده‌ای شود.

 

انتهای پیام// ف. ح
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.