مدیر مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی وزرات نیرو خبرداد:

اجرای 58 پروژه صنایع آب و برق در کشور

تشیعی عنوان کرد: امسال، صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را اجرایی کنند .

به اجرای 58 پروژه صنایع آب و برق در کشورگزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا تشیعی رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنعت آب و برق در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار کرد: وزارت نیرو طی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی رتبه اول داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر خودکفایی در صنعت آب و برق توانسته ایم بیش از ۹۵ درصد تجهیزات را در داخل تولید کنیم افزود: امسال صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را اجرایی کنند.

تشیعی  با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۲ درصد از کل صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنایع آب و برق است گفت:در ۲۵ کشور دنیا از جمله تاجیکستان، عراق، سریلانکا و... پروژه‌هایی توسط شرکت‌های ایرانی در حال اجراست.

این مقام مسوول اضافه کرد:  با نهادینه کردن فاکتورهایی نظیر رتبه بندی بازار‌های بین المللی، ممانعت از خام فروشی،  اعمال عوارض بر ۳۱ قلم کالای وارداتی مشابه تولید داخل، افزایش جوایز صادراتی، گسترش روابط کارگزاری بانکی و...،  می توان سهم توسعه صادرات کشور در بخش آب و برق را گسترش داد.

تشیعی اضافه کرد: امیدواریم با تدوین نقشه راه و همکاری نهاد‌های ذیربط از جمله وزارت صنعت، گمرک و وزارت خارجه بتوانیم پتانسیل‌های موجود در این صنعت را بالفعل کنیم.

انتهای پیام/

هدف گذاری برای افزایش صادرات در حوزه برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار