معاون استاندار اردبیل؛

مهم ترین اولویت در طرح پایاب سدخداآفرین تامین حق و حقوق عشایر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: مهم ترین اولویت در طرح پایاب سدخداآفرین تامین حق و حقوق عشایر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود:در اجرای طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین مهم ترین اولویت که می بایست مد نظر مسوولان قرار گیرد تامین حق و حقوق عشایر زحمتکش منطقه است.

وی گفت: این عشایر سالیان سال در قشلاقات مغان به عنوان تولید کننده نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته اند و میزان واگذاری اراضی به این قشر زحمتکش باید به گونه ای باشد که آنها را درگیر کشاورزی معیشتی نکند و آنان بتوانند با میزان راضی کشاورزی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت از درآمد اقتصادی معقول و قابل قبولی برخوردار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: سه اصل قانون، علم و تجربیات باید طرح مهم اراضی پایاب سد خداآفرین را به سرمنزل مقصود برساند.

فهیمی افزود: تهیه نقشه کاداستر یکی از اولویت های اساسی و مهمی است که باید با جدیت دنبال شود، مشاور در تهیه نقشه کاداستر می بایست در تک تک بهره برداران از تصرفات عرفی عشایر مطلع باشد و قوانین و مقررات را به آنها بازگو کند و به صراحت میزان مساحتی از اراضی را که به وی پس از اجرای پروژه تعلق خواهد گرفت، تفهیم کند تا اگر شکایت و یا اعتراضی دارد در یک دوره زمانی آن را مطرح نماید.

وی گفت: اجرای این طرح ملی نباید منجر به مشاجره و اختلاف شود زیرا پایداری امنیت در نواری مرزی استان اردبیل یکی از اساسی ترین اولویت هاست.

فهیمی افزود: پیوست اجتماعی باید در اجرای این طرح لحاظ شده و به باورها و اعتقادات عشایر توجه شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.