مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد:

درآمد روزانه کشور به 272 میلیون دلار خواهد رسید

حسنی گفت: سال آینده با فرآوری ۸۲ درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، درآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارشدرآمد روزانه کشور به ۲۷۲ میلیون دلار خواهد رسید/سال آینده با فرآورش ۸۲ درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود حسنی مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در مراسم معارفه مدیر سایت ۲ و مدیر فاز ۱۹ گفت: با این میزان فرآوری، درآمد کشور به ۲۷۲ میلیون دلار در روز خواهد رسید و در سایه دستاوردهای مهم، ارزش یک سال محصولات پارس جنوبی معادل ۹۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: مخزن مشترک پارس جنوبی دو برابر مخزن دوم روسیه است و این مهم، یک ثروت عظیم و استثنایی برای کشورمان محسوب می‌شود.

حسنی در ادامه تصریح کرد: برای استفاده بهینه از این مخزن مشترک باید یک چشم انداز و استراتژی بسیار مهم طراحی و تنظیم کرد و طبق برنامه گام برداشت.

این مقام مسوول افزود: اکنون مجتمع گاز پارس در افق پیش رو باید با شرکت‌های بزرگ دنیا مثل شل، ِانی و بی پی رقابت کند و اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با سهم تولید بیش از ۷۰ درصد نقش بسیار مهمی در صنعت نفت و گاز کشور دارد.

حسنی در ادامه به افزایش تولیدات مجتمع در سال گذشته خبر داد و گفت:حجم تولیدات مجتمع، امسال افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: در سال گذشته، میزان تولید اتان ۴۲ درصد و تولید بوتان ۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته  افزایش داشته است. در سال گذشته، همچنین تولید گوگرد حدود ۳۱ درصد، تولید میعانات گازی بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گفته حسنی، با توجه به بهره برداری از پالایشگاه‌های ششم تا دهم در سال‌های اخیر، مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده و در دو سال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

این مقام مسوول در ادامه تصریح کرد: برای بهبود عملکرد شرکت با توجه به حجم کار و وسعت زیاد میدان پارس جنوبی باید تغییراتی اساسی در ساختار این شرکت مهم ایجاد نماییم.

حسنی گفت: فاز ۱۹ پارس جنوبی یک فاز استثنایی و شاهکار بود چرا که در زمان تحریم‌ها شکل گرفت و ۱۳ میلیارد مترمکعب در سال تولید می‌کند.

انتهای پیام/

مجتمع گاز پارس در افق پیش رو  با شرکت‌های بزرگ دنیا رقابت می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
این درآمد پاسخگوی هزینه های جاری نیست
آخرین اخبار