ترامپ در گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن: نمی‌دانم اقتصاد شما به خوبی اقتصاد ما است یا نه؟

دونالد ترامپ در گفتگو با شینزو آبه از لحنی غیرصمیمانه برای مقایسه اقتصاد دو کشور آمریکا و ژاپن استفاده کرد.

ترامپ در گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن: نمی‌دانم اقتصاد شما به خوبی اقتصاد ما است یا نه؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن موجب حیرت شینزو آبه شد.

رئیس جمهور آمریکا طی کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در توکیو بر همکاری بین متحدان تاکید کرد. با این حال، لحن ترامپ حین مقایسه اقتصاد دو کشور آمریکا و ژاپن از حالت صمیمانه خارج شد.

ترامپ گفت: مردم ژاپن موفق هستند؛ شهر‌های شما پر جنب و جوش است و شما یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان را دارید. ولی نمی‌دانم اقتصاد شما به خوبی اقتصاد ما است؟ فکر نمی‌کنم... ما قصد داریم رتبه نخست برترین اقتصاد جهان را حفظ کنیم و شما در جایگاه دوم خواهید بود.

ترامپ ضمن اشاره به اینکه آمریکا در صدد رفع عدم تعادل تجاری با ژاپن –سومین اقتصاد بزرگ دنیا—است و به دنبال فروش تجهیزات نظامی بیشتری به این کشور است ادامه داد: آمریکا متعهد به بهبود روابط اقتصادی خود با ژاپن است؛ رابطه تجاری عادلانه، آزاد و متقابل.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روابط واشنگتن و توکیو را خارق‌العاده توصیف کرد و گفت: می‌توانم بگویم تاکنون در چنین سطحی روابط مقامات آمریکا و ژاپن به یکدیگر نزدیک نبوده است. وی اظهار داشت دوره «صبر استراتژیک» در مقابل پیونگ یانگ به پایان رسیده و برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ تهدیدی برای جهان است. نخست وزیر ژاپن نیز توافق کامل خود با ترامپ درباره مسئله کره شمالی را به وضوح اعلام کرد (بیشتر بخوانید).

انتهای پیام/

 

مقایسه اقتصاد آمریکا و ژاپن از زبان ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار