عجیب ترین ماساژ درمانی های جهان +جزئیات

ماساژ‌ها از تمدن‌های مختلف سراسر جهان ریشه گرفته و انواع و اشکال مختلفی دارند و به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند که عمدتا به نیازهای بدن شخص و نتایج مورد انتظار بستگی دارد.

ماساژ درمانی‌های عجیب و غریب در سراسر جهانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ماساژ یک درمان واقعی است. بعد از یک روز سخت کاری، یک ماساژ درمانی آرامش بخش حس فوق العاده ای می‌دهد.

ماساژ به تسکین درد، کاهش استرس و بهبود سلامت کلی کمک می‌کند. ماساژ‌ها از زمان باستان وجود داشته و به همین دلایل امروزه هم استفاده می‌شود. آن‌ها از تمدن‌های مختلف سراسر جهان ریشه گرفته و انواع و اشکال مختلفی دارند و به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند که عمدتا به نیازهای بدن شخص و نتایج مورد انتظار بستگی دارد.

معمولا ماساژ‌ها نشان دهنده تجارب فرهنگی غنی مکانی هستند که از آن آمده اند. در دوران مدرن، تجهیزات و امکانات و منابع مختلفی در ماساژ به کار گرفته می‌شود و پشت هر تکنیک اصول علمی وجود دارد. معمولا ماساژ شامل حرکت نرم و تند، آرام و محکم می‌شود تا بدن را تحریک کند، مثل کشیدن، فشار دادن و ضربه زدن روی نقاط خاص. هر تکنیک ماساژ درمانی بدون توجه به قدیم یا جدید بودنش منحصر به فرد است و گاهی شامل روش‌های عجیب و غریبی برای تعادل جسمی، روانی و احساسی می‌شود. در این جا ۱۵ ماساژ درمانی جالب توجه را مشاهده می‌کنید.

ماساژ مار

بسیاری از ماساژ و آب درمانی‌های سراسر جهان واقعا عجیب هستند. ماساژ با مار احتمالا عجیب‌ترین آن هاست که حتی قبل از شروع جلسه هم باعث ترس می‌شود. آیا تا به حال یک مار پیتون غول پیکر را دیده اید؟‌ می‌توانید تصور کنید که یک یا دو مار ۲۵۰ کیلوگرمی ۱۵ دقیقه روی بدنتان بخزند و ماساژتان بدهند؟ مردم جنوب شرقی آسیا با این ماساژ وحشتناک آشنا هستند و بسیاری از آنها فکر می‌کنند این ماساژ ارزش تحمل این ترس را دارد. اما برای ما که همیشه سعی کرده ایم از این موجودات وحشی دور باشیم این یک ماساژ وحشتناک است که احتمالا هیچوقت سراغش نخواهیم رفت. 

ماساژ کاکتوس

مکزیک با بیابان‌های وسیع و پر از کاکتوسش شناخته می‌شود. شاید همین فراوانی کاکتوس باعث شده آن‌ها فوایدی که این گیاه برای سلامتی دارد و در نهایت ماساژ کاکتوس را کشف کنند. برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می‌کنند این ماساژ دردناک نیست. کاکتوس‌های پهن برای ماساژ استفاده می‌شوند، اما قبل از استفاده همه تیغ‌های آن زدوده می‌شود. اثر آبرسانی تجربه این ماساژ را واقعا لذتبخش می‌کند. علاوه بر این، قسمت‌های منتخب کاکتوس با تکیلا آمیخته می‌شوند تا آبرسانی بهتری داشته باشند. بعد از این ماساژ سطح جدیدی از آرامش و پوستی سالم و هیدراته را تجربه خواهید کرد.

ماساژ با ساطور

دائولیائو (Daoliao) یک تکنیک چینی باستانی برای یک درمان طبیعی است، ماساژی با ساطور که اکنون در تایوان مشهور شده است. این ماساژ شامل ضربات چاقو به صورت و بدن مشتری به عنوان شکلی از ماساژ درمانی می‌شود. طبق قوانین درمان باستان، این ساطورهای فولادی به سم زدایی بدن و بهبود گردش خون کمک می‌کنند. برای بیشتر ما که این ابزار آشپزخانه را می‌شناسیم عجیب است که چطور افراد بدون کبودی و خراشیدگی جلسه ماساژ را ترک می‌کنند. از همه جالبتر اینکه احساس آرامش و رضایت فوق العاده‌ای می‌دهد. برای کسانی که شجاعت لازم را ندارند این ماساژ مثل انتظار برای یک فاجعه خون آلود است. البته یک اشتباه کافیست تا چنین اتفاقی بیفتد!

ماساژ فیل

فیل‌ها جزء عظیم‌ترین و در عین حال آرام‌ترین موجودات این سیاره هستند. آن‌ها فوق العاده سنگین هستند، اما می‌توانند درمانگر ماساژ شما باشند. در تایلند که فیل زیاد است، این حیوان زیبا پای غول پیکر خود را بلند می‌کند و با گذاشتن آن روی بدن شما به آرامی ماساژتان می‌دهد. وزن پای فیل فشار مناسبی به بدن شما وارد می‌کند. با این حال، این شغل با ظلم به این حیوانات بیچاره همراه است و از این رو بحث برانگیز شده است. حتی بیشتر گردشگران در تایلند این تجربه را تحریم می‌کنند. امیدواریم یا قوانینی برای این ماساژ در نظر گرفته شود یا به طور کلی متوقف شود قبل از اینکه فیل‌ها در نهایت به کسی آسیب بزنند.

ماساژ با آتش

درمانگران ماساژ چینی خوشحال می‌شوند یک ماساژ آتش به شما ارائه دهند. چین با ماساژهای قدیمی مشهور است و این یکی را واقعا باید امتحان کنید. ماساژ آتش روشی است که از آتش برای درمان و ریلکس کردن استفاده می‌کند. در این ماساژ قبل از اینکه از طناب و پارچه و الکل برای برافروختن آتش و کباب کردن بدن مشتری استفاده شود او را به روش سنتی ماساژ می‌دهند. هرچند خطرناک به نظر می‌رسد، اما واقعا اینطور نیست. در واقع بسیاری از افراد تعجب می‌کنند که این ماساژ چقدر آرامش بخش است.

ماساژ با سیلی زدن

چه کسی فکرش را می‌کرد که درد سیلی خوردن برای سلامتی مفید باشد؟ این قانون اصلی این ماساژ است. همان طور که از نامش پیداست، این ماساژ باستانی تایلند به ریلکس کردن عضلات کمک می‌کند. این روش شامل ترکیبی از نوازش‌های آرام و سیلی‌های دردناک است که باعث تحریک تولید کلاژن در صورت می‌شود. هم چنین این روش برای بهبود گردش خون هم مفید است. اگر به دنبال یک ماساژ غیرمعمولی صورت هستید که نتایج را تضمین کند و به درد اهمیت نمی‌دهید این ماساژ را به شما توصیه می‌کنیم. 

ماساژ حلزون

ماساژ دیگری که می‌تواند چندش آور باشد ماساژ حلزون است. این یک روش نسبتا جدید در درمان زیبایی و ریلکسیشن است. طبق تحقیقات زیبایی، حلزون برای بازسازی پوست لازم است. آن‌ها مخاطی دارند که به از بین بردن زخم ها، چین و چروک ها، سوختگی‌ها و دیگر علائم زشت صورت و بدن کمک می‌کند. به همین دلیل حدود سه حلزون روی پوست قرار داده می‌شوند تا به آرامی بالا و پایین بروند. هرچند این درمان یا ماساژ صورت در روسیه، اروپا، ژاپن و کشورهای دیگر پرطرفدار است، اما هنوز برای برخی افراد غیرقابل تصور است.

ماساژ توسط نابینایان در فیلیپین

ارائه خدمات ماساژ انواع و دسته بندی‌های مختلفی دارد. با توجه به نیازهای خاص مشتریان، گفته می‌شود که افراد نابینا برتری دارند. ایده ماساژ دادن افراد نابینا از قرن هشتم در چین آغاز شد، جایی که راهب بودایی «جیانژن» بعد از از دست دادن بینایی اش ماساژ را با کارایی بیشتری انجام می‌داد. اعتقاد بر این است که از دست دادن بینایی عموما با افزایش حساسیت همراه است به همین دلیل است که نابینایان این کار را بهتر انجام می‌دهند. آن‌ها به حواس دیگر خود از جمله حس لامسه متکی هستند.

ماساژ حمام گل

این روز‌ها حمام گل طرفداران زیادی پیدا کرده، زیرا افراد سعی می‌کنند در طبیعت به دنبال راه هایی برای برای حفظ آرامش و تازگی خود بگردند. گرمای عمیق گل‌های زمین گرمایی که در ویتنام استفاده می‌شود برای پوست و بدن مفید است. در حالی که بیشتر افراد گل را کثیف و پر از میکروب می‌دانند، در ویتنام از آن برای ماساژ بدن استفاده می‌کنند. این نوع ماساژ درد و اضطراب را کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد و هم چنین خاصیت سم زدایی نیز دارد. وقتی حمام گل انجام شد، مشتریان اغلب به اتاق بخار یا سونا می‌روند. بیشتر پکیج‌ها شامل ماساژ پا در آبگرم هم می‌شود.

ماساژ غلغلک

تا به حال درمورد ماساژی شنیده اید که باعث خنده و قهقهه شما با صدا بلند می‌شود، چون غلغلکتان می‌آید؟ در اسپانیا، روش ماساژ غلغلک برای کاهش استرس استفاده می‌شود. در این ماساژ از هیچ فشار و ضربه‌ای استفاده نمی‌شود و فقط نوک انگشتان و پر هستند که بدن شما را لمس می‌کنند. این ماساژ در یک اتاق نیمه تاریک و همراه با یک موسیقی آرامش بخش و روغن‌های معطر انجام می‌شود. مشتریان می‌توانند درباره شدت این ماساژ با درمانگران خود صحبت کنند بنابراین زیاد اذیت نخواهند شد. کاری از دستمان بر نمی‌آید فقط می‌توانیم برای افراد غلغلکی که نمی‌توانند از این ماساژ لذت ببرند احساس تاسف کنیم.

ماساژ گوندولا

گوندولا قایق ونیزی است که با یک پاروی دسته بلند هدایت می‌شود. در ونیز گوندلاهای سنتی بسیار معمول هستند. البته در مورد قایق کانال‌های ونیز صحبت نمی‌کنیم، منظورمان ماساژی است که روی گوندلا انجام می‌شود. مشتریانی که از این ماساژ درمانی ۴۰ دقیقه‌ای استفاه می‌کنند در راحتی و آرامش روی آب حرکت کرده و به نقطه‌ای خاص در تالاب برده می‌شوند. خود این موضوع به تنهایی یک گام بزرگ در ریلکسیشن است، زیرا حرکت آرام آب، گوندولا را مانند گهواره تکان می‌دهد و نسیم آن را تجربه‌ای لذتبخش می‌کند. این ماساژ با روغنی انجام می‌شود که مخلوطی از ضد آفتاب، ویتامین‌ای و اف، شیر هلو و روغن قهوه هستند. هیچ چیز ترسناک و ناخوشایندی در مورد این ماساژ وجود ندارد جز اینکه در فضای باز انجام می‌شود.

ماساژ گوآشا (Gua sha) در چین

ماساژ گواشا در چین با استفاده از یک وسیله با لبه صیقلی انجام می‌شود که روی پوستی که قبلا با روغن چرب شده با فشار حرکت داده می‌شود. به طور سنتی، درمانگران از ابزار جادویی و ارزان قیمتی مثل شاخ و استخوان حیوانات، سکه ساییده، قاشق یا سنگ یشم استفاده می‌کردند. به طور معمول از یک درپوش فلزی با لبه گرد هم استفاده می‌شود. برخی گیاهان مثل ریشه زنجبیل قبل از ماساژ از بالا به پایین روی ستون فقرات ریخته می‌شود. فشار ابزار‌ها روی پوست و عضلات برای برخی افراد تجربه لذتبخشی نیست. کسانی که تحمل بالایی نسبت به درد دارند باید حتما این ماساژ را امتحان کنند. اما برخی افراد تحمل این درد برای رسیدن به سلامت و آرامش را لازم نمی دانند.

ماساژ هیلوت (Hilot)

کسانی که به ماساژ دستی علاقمند می‌توانند ماساژ هیلوت فیلیپین را امتحان کنند. در مناطق روستایی، معمولا یک مرد نسبتا سالخورده وجود دارد که تصور می‌شود توانایی درمان از طریق ماساژ را دارد. مانگی هیلوت یا درمانگر پس از به دست آوردن اعتماد مردم با این مهارت شناخته می‌شود. تعریف او معمولا به روستاهای اطراف هم می‌رسد و مانگی هیلوت از محبوبیتش و دیدن کسانی که ساعت‌ها رانندگی می‌کنند تا ماساژ او را تجربه کنند لذت می‌برد. اعتقاد بر این است که متخصص هیلوت می‌تواند بفهمد چرا هر مشتری از درد یا چیز دیگری رنج می برد. این ماساژ شامل وارد کردن فشار کافی به نقاط خاصی از بدن می‌شود که آسیب دیده یا نیاز به ماساژ دارد.

حمام در مراکش

در این نوع ماساژ معروف و بدنام، مشتریان باید در میان افراد دیگری که در اتاق بخار هستند کاملا برهنه شوند. مشتریان دور حمام می‌نشینند و فرصت صحبت با غریبه‌ها را پیدا می‌کنند، سپس حمام واقعی با ریختن آب داغ از سر تا پا و با استفاده از صابون سیاه برای شستشو شروع می‌شود. پس از آن لایه برداری پوست شروع می‌شود که حدود سه لایه از پوست برداشته می‌شود! در نهایت یک ماساژ نسبتا کمرشکن انجام می‌شود. همه این‌ها به نظر خشن و ناراحت کننده به نظر می‌رسند، اما مشتریان قسم می‌خورند که نتایج ارزش آن را دارند. کسانی که معتقدند ماساژ باید آرام و لذتبخش باشد باید از این ماساژ صرف نظر کنند.

ماساژ بادکش داغ در چین

بادکش، سنت ۳۰۰۰ ساله پزشکی چین بر پایه اصل قدیمی از بین بردن کرختی، انسداد یا گرفتگی از بدن به منظور رفع درد استوار است. وقتی جریان منظم انرژی، مایعات و حتی خون مختل می‌شود درد اتفاق می‌افتد؛ بنابراین انسداد باید برطرف شود. در اصل درمان بادکش داغ از نوع خاصی از فنجان‌های داغ شده روی پوست، به ویژه کمر برای ایجاد مکش و برطرف کردن انسداد استفاده می‌کند. سنت‌های درمانی آسیایی ثابت کرده اند که این تکنیک به طرز چشمگیری جریان انرژی فرد را بهبود می‌بخشد و او را قادر می‌سازد با بیماری‌های معمول مبارزه کند. لازم است بدانید که فرآیند این ماساژ آرام و بدون ناراحتی نیست. در واقع علائم گرد و بزرگی حدود یک هفته روی بدنتان می‌ماند.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

ماساژ درمانی‌های عجیب و غریب در سراسر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار