روزنامه فایننشال تایمز نوشت:

دستگیری شاهزاده‌های سعودی بهای نفت را بالا برد

دستگیری شاهزاده‌ها و برخی مقامات ارشد و تجار در عربستان سعودی باعث افزایش چشمگیر بهای نفت شد.

دستگیری شاهزاده‌های سعودی بهای نفت را بالا بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز نوشت: به دنبال دستگیری دست کم یازده شاهزاده سعودی و ده ها مقام ارشد و تجار برجسته به دست کمیسیون ضد فساد عربستان سعودی در اواخر هفته گذشته، بهای نفت روز دوشنبه به بالاترین حد خود طی دو سال گذشته رسید.

بهای نفت خام برنت با 0.8 درصد افزایش به 62.22 دلار در هر بشکه رسید - این رقم بالاترین سطح از ماه ژوئیه 2015 است؛ علاوه بر سایر عوامل، یکی دیگر از دلایل افزایش بهای نفت، ابهام در مورد وضعیت ریاض است.

منابع آگاه گفتند از جمله کسانی که مورد هدف قرار گرفته است، شاهزاده ولید بن طلال، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا و سرمایه‌گذار در توئیتر، سیتی گروپ و بسیاری دیگر از شرکت های بین المللی است. فرودگاه خصوصی ریاض نیز تعطیل شد تا اطمینان پیدا شود که هواپیماهای شخصی برای کمک به فرار افراد مورد استفاده قرار نگیرد.

خبر این دستگیری ها برای نخستین بار توسط شبکه خبری العربیه سعودی مخابره شد؛ این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که پادشاه سلمان دستور تشکیل یک کمیسیون جدید ضدفساد را صادر کرد و از شاهزاده محمد بن سلمان، پسر 32 ساله اش خواست که ریاست آن را برعهده گیرد.

شبکه تلویزیونی العربیه جزئیات و هویت شاهزاده ها و مقامات دستگیر شده را اعلام نکرد.

 

انتهای پیام/

 

افزایش بهای نفت به دنبال وضعیت بحرانی عربستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار