با مخترعین ایرانی؛

طراحی ترانس‌های کم تلفات با هدف کاهش آسیب به شبکه‌ توزیع برق کشور

جوانان نخبه دانشگاهی یک شرکت دانش بنیان ترانس‌های کم تلفات را در راستای کاهش آسیب‌های شبکه توزیع برق و جلوگیری از هدر رفتن انرژی طراحی کرده‌اند.

طراحی ترانس‌های کم تلفات با هدف کاهش آسیب به شبکه‌ توزیع برق کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره‌ جوانان نخبه‌ در این شرکت‌ها و همچنین‌ به واسطه‌ طرح‌های مبتنی بر دانش‌ باعث‌ رشد‌ و پیشرفت‌ کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نظر دارد به معرفی محصولات‌ دانش بنیانی‌ بپردازد‌ که توسط محققین‌ این شرکت‌ها تولید شده است.

ارسلان‌ فتحی‌پور‌ مدیر عامل شرکت فناو‌ر در حوزه برق و صنعتی‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نخبگان‌ جوان دانشگاهی‌ این شرکت‌ فناور‌ برای اولین بار در کشور توانسته‌ ترانسفورماتور‌های 400 کیلوولتی‌ را طراحی و تولید کنند‌؛ این پروژه‌ باعث صرفه‌جویی ارزی‌ فراوانی‌ در کشور شده است‌.

وی ادامه داد: این شرکت فناو‌ر همواره‌ اهمیت ویژه‌ای‌ به موضوع‌ پژوهش و تحقیقاتی‌ قائل است، به طوری که‌ بسیاری از فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی‌ کارهای‌ کارورزی‌ خود را در این شرکت می گذرانند و نتایج‌ بسیار خوبی در حوزه تحقیقات و تولید کالاهای‌ برقی‌ در چند سال گذشته‌ به دست آمده است‌.

فتحی‌پور با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌های مختلف‌ به وسیله‌ این شرکت فناور‌ در حال انجام است، افزود:  این شرکت‌ با کشورهای‌ منطقه‌ از جمله عراق‌ و عمان‌ قراردادهایی‌ را جهت‌ ساخت نیروگاه‌های بادی به امضا‌ء رسانده است‌، به طوری که تولید هر دستگاه ترانسفورماتور‌ برای کشورهای‌ منطقه و همچنین صادرات‌ آنها حدود پنج میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی‌ برای کشورمان‌ ایجاد می‌کند.

ساخت‌ ترانس‌های کم تلفات‌ برای کاهش آسیب‌ شبکه برق

وی عنوان کرد: ترانس‌های ویژه‌ نیروگاه‌های بادی از جمله‌ دیگر تولیدات این شرکت‌ فناور‌ بوده‌ که در ناسل‌های توربین‌های بادی‌ در راستای کاهش‌ تلفا‌ت شبکه توزیع برق‌ به کار می‌رود.

فتحی‌پور تأکید کرد: طراحی‌ و ساخت‌ ترانس‌های کم تلفات‌ برای کاهش آسیب‌ شبکه برق و همچنین جلوگیری از هدر رفتن انرژی‌ به وسیله جوانان نخبه و طراح‌ تولید شده‌ است‌.

وی گفت: این شرکت‌ در حدود بیش از 6 هزار کارمند دارد‌ که از این تعداد 600 نفر از جوانان نخبه‌ دانشگاهی‌ در رشته‌های مختلف‌ مکانیک‌، قدرت و صنایع‌ تیم طراح این شرکت فناو‌ر را تشکیل‌ می‌دهند.

فتحی پور یاد آور شد: برق تولیدی‌ ناشی از نیروی گاز‌ که در نیروگاه‌های‌ بادی وارد شبکه توزیع‌ برق‌ می‌شوند مقرون به صرفه است و طراحی این نوع ترانسفورماتور‌ می‌تواند در تولید برق‌ به وسیله نیروهای بادی رشد بالایی‌ داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار