اردشير مطرح کرد؛

همکاری دانشگاه امیرکبیر و شهرداری جهت جمع آوری پسماند‌های صنعتی

رئيس مركز پژوهش محيط زيست دانشگاه اميركبير گفت: جهت جمع آوری آب های سطحی همكاری خوبی ميان دانشگاه اميركبير و شهرداری انجام شده است.

همکاری دانشگاه امیرکبیر و شهرداری جهت جمع آوری پسماند‌های صنعتیبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله اردشير رئيس مركز پژوهش های محيط زيست دانشگاه اميركبير در همايش وسايل و تجهيزات ضد انفجار كه امروز در دانشگاه اميركبير برگزار شد، با اشاره به اينكه پژوهشكده محيط زيست از سال ١٣٨١ در زمينه آلاينده های آب فعاليت خود را آغار كرده است، اظهار كرد: نه تنها در زمينه آب بلكه در زمينه های ديگر از جمله خاک و پسماند های صنعتی نيز اقدامات مناسبی انجام داده ايم.

رئيس مركز پژوهش محيط زيست دانشگاه اميركبير با اشاره به اينكه همكاری های مختلف و بسيار خوبی از سوی مركز پژوهش های محيط زيست دانشگاه اميركبير با پالايشگاه های كشور و شهرداری ها انجام شده است، اظهار كرد: در زمينه جمع آوری آب های سطحی و پسماند های صنعتی و همچنين نگه داشتن آب به جای انتقال آن راهكارهای بسيار خوبی ارائه شده است.

وی يادآور شد: اميد است از طريق اين همايش و با همفكری با يكديگر به استانداردسازی صنعت كمک كنيم.

ضرورت افزایش ارتباط ميان دانشگاه و صنعت

همچنین در ادامه این همایش عباس شعری مقدم مدير سابق شركت پتروشيمی ايران با اشاره به اهميت ارتباط ميان دانشگاه و صنعت اظهار كرد: دانشگاه و صنعت بايد كنار يكديگر و در يک سو حركت كنند و به يكديگر توجه داشته باشند.

مدير سابق شركت پتروشيمی با اشاره به اينكه برای انفجار سه عامل بايد وجود داشته باشد، گفت: اكسيژن، گرد و غبار مواد آلی و حرارت سه عامل اساسی و مهمی هستند كه سبب بروز انفجار می شوند و به همين جهت در بسياری از مراكز پتروشيمی احتمال وقوع انفجار بسيار بالا است.

وی ادامه داد: در محيط هايی غير از پتروشيمی از گاز ازت برای از بين بردن اكسیژن استفاده می شود و به همين دليل احتمال وقوع انفجار پايين می آيد، اما در پتروشيمی به دليل وجود اكسيژن بسيار و همچنين تعداد افراد زياد نمی توان از اين گاز استفاده كرد و تنها كاری كه می توان انجام داد اين است كه از وسايل و تجهيزات ضدانفجار استفاده كرد.

شعری مقدم با بیان اینكه تجهيزات ضد انفجار به دقت بسيار زيادی احتياج دارند، اظهار كرد: در ايران شركت هايی وجود دارند كه به توليد اين تجهيزات می پردازند اما استاندارد های كافی را كسب نكرده اند و تنها چاره اين كسب و کار استاندارد اين است كه از اعتبار موسسات خارجی استفاده كنيم تا مسير صدور گواهينامه استاندارد براي شركت های ايرانی فراهم شود.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار