باشگاه خبرنگاران آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

تکدی گری نقابی برای برانگیختن احساسات مردم/کودکان کار طعمه سودجویان

معضل تکدی گری علاوه برغارت احساسات مردم و رقت بار جلوه دادن منظره شهر آبستن بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  بدون تردید یکی از وظایف همگانی که از ضرورت های زندگی بشمار می رود و نقش اساسی برای گذران زندگی دارد مسأله مهم کسب روزی وتلاش وکار است.

کسب روزی حلال وتوجه به کار وفعالیت و دوری از رکود وبیکاری در آموزه های دینی ما به کرات مورد تأکید قرار گرفته است.کار وفعالیت جوهره وجود آدمی است و تلاش اقتصادی یکی از ضروریات تأمین زندگی ورفاه خانوادگی ومایه سرافرازی و عزت انسان است.اما پس چرا گاهی عزت نفس خود را شکسته،آبرو بر کف دست میگیریم ودست نیاز بسوی دیگران دراز می کنیم؟

توزیع افراد در مشاغل مختلف از ضروریات هر جامعه ای است اما نه هر شغلی که به اجتماع آسیب بزند.یکی از ناهنجاری های اجتماعی که نمایی از بحران در ساختار جامعه است مسأله تکدی گری است.

تکدی گری به معنی گدایی کردن و حاجت خواهی از دیگران است،معضلی که تاکنون راهکار مناسبی برای مقابله با آن اتخاذ نشده و شاید تبدیل به روزمرگی های مردم شده است که با پافشاری واصرار چه درپشت چراغ های قرمز وچه درکنار مساجد وگوشه پارکها در پی کمک مادی دیگران هستند.

درست است که کمک به نیازمندان در دین ما توصیه شده است اما بد نیست بدانیم یک عده افراد سودجو زیر نظر باندهای سازمان یافته فعالیت می کنند واز دسترنج دیگران استفاده می کنند.

دراین میان تکدی گری کودکان یکی از زشت ترین پدیده هاست چراکه کودکان نقش قربانی را دارند واعمال آنها ازسوی افراد پشت پرده کارگردانی می شود.

تکدی گری نقابی برای برانگیختن احساسات مردم/دست سودجویان برسر کودکان کار
مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مهمترین علل پیدایش تکدی گری را فقدان اشتغال وفقر مادی عنوان کرد وبا انتقاد از فعالیت متکدیان وباندهای فعال تکدی گری در کلانشهرها گفت: متأسفانه امروزه در اقصی نقاط شهری شاهد تکدی گری افراد سودجو هستیم،این درحالیست که این افراد با سواستفاده از احساسات و عقاید مذهبی مردم چهره کلانشهرها را مخدوش می کنند.

تکدی گری نقابی برای برانگیختن احساسات مردم/دست سودجویان برسر کودکان کار
وی ضمن تأکید بر لزوم جمع آوری و ساماندهی متکدیان اظهار داشت:شهرداری به تنهایی قادر به شناسایی و برخورد با متکدیان نیست و دستگاه های متولی در امر ساماندهی تکدی گران از جمله نیروی انتظامی،سازمان بهزیستی و کمیته امداد ملزم به همکاری با شهرداری هستند.

وی تکدی گری را عامل اباحه گری وبزه درکودکان عنوان کرد وافزود:دستگاه های متولی در کنار جمع آوری این کودکان بحث توانمند کردن آنها راهم در دستور کار خود قرار دهند.

سلامتی افزود:باساماندهی متکدیان می توان افراد نیازمند را از غیر نیازمند شناسایی وتحت پوشش سازمان های حمایتی قرار داد.

گزارش از مهسا محسنی

انتهای پیام/م

تکدی گری  احساسات مردم رابه غارت می برد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.