هاوارد دین؛

احتمالاً علیه جرد کوشنر اعلام جرم خواهد شد

رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی، پیش‌بینی کرد علیه داماد ترامپ به اتهام پولشویی اعلام جرم خواهد شد.

احتمالاً علیه جرد کوشنر اعلام جرم خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، هاوارد دین، رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا روز گذشته (یکشنبه)، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی»، اعلام کرد به احتمال زیاد علیه جرد کوشنر، مشاور کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به اتهام پولشویی اعلام جرم خواهد شد.

دین همچنین افزود پس از آن باید منتظر بود و دید تحقیقات درباره دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به کجا خواهد رسید. رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در ادامه گفت: این مسئله بسیار جدی است. این افراد دموکراسی را در این کشور هدف قرار داده‌اند.

دین افزود رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط میان روس‌ها و ستاد انتخاباتی ترامپ، این مسئله را بررسی می‌کند که آیا ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کمک یک کشور خارجی بهره برده است یا خیر.

رئیس پیشین کمیته ملی حزب دموکرات با اشاره به اینکه این یک مسئله حساسی برای کشور (آمریکا) است، افزود مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، در نهایت یا به جرم خودش اعتراف خواهد کرد و یا اینکه برای تخفیف در مجازاتش حاضر به همکاری با گروه تحقیقاتی مولر خواهد شد. دین افزود پس از آن نوبت خانواده ترامپ خواهد بود.

فلین در فوریه سال 2017 میلادی، به سبب اتهامات مطرح شده علیه وی درباره ادعای ارتباط میان مقامات روسیه و اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ از سمت خود کناره‌گیری کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مولر برای متهم کردن فلین مدارک کافی در اختیار دارد. گروه تحقیقاتی مولر در حال بررسی اتهاماتی مانند پولشویی، دادن اطلاعات اشتباه به ماموران فدرال و نقش فلین در بیرون کردن یکی از مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از آمریکا در ازای گرفتن میلیون‌ها دلار است. 

هاوارد دین این اظهارات را پس از آن بیان می‌کند که پال منافورت، رئیس پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ و «ریک گیتس»، دستیار منافورت، چند روز پیش در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به اداره تحقیقات فدرال این کشور احضار شدند. منافورت و دستیارش توسط هیئت منصفه عالی در خصوص 12 مورد جرم متهم شده‌ اند. منافورت به 18 میلیون دلار پولشویی، توطئه علیه آمریکا، فرار مالیاتی و اظهارات خلاف واقع متهم شده است. احضار منافورت نخستین اعلام جرم از سوی مولر در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا محسوب می‌شود. ریک گیتس، شریک تجاری منافورت، نیز به 7 مورد جرم متهم شده است.

منافورت 68 ساله پس از انتشار گزارش هایی درباره دریافت میلیون ها دلار کمک مالی از یک حزب سیاسی حامی روسیه در اوکراین، از سمت خود کناره گیری کرد.

دموکرات‌ها مدعی هستند روسیه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و هک کردن رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب باعث پیروزی دونالد ترامپ در این رقابت‌ها شده است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با یک وکیل روس که اطلاعات محرمانه ای را درباره کلینتون در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً (بنا به ادعای رسانه های آمریکایی) توسط دولت روسیه در اختیار این وکیل روس قرار گرفته بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این دیدار علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، جرد کوشنر و «پل منافورت»، مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

مولر علیه جرد کوشنر اعلام جرم خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار