طرح آهن یاری دانش‎آموزان؛

اجرای طرح آهن یاری برای دانش‎آموزان دختر بروجرد

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: طرح آهن یاری برای دانش‎آموزان دختر مقاطع اول و دوم متوسطه بروجرد اجرا می‎شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مریم مرادی  کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش بروجرد اظهار کرد: در طرح آهن یاری همه دانش‎آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه شهر و روستا شرکت داده می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته طرح آهن یاری با چهار ماه تاخیر آغاز شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این طرح امسال از مهر ماه و شروع سال تحصیلی در مدارس هدف آغاز گردید.

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی اداره آموزش و پرورش بروجرد عنوان کرد: امسال همچنین قرص ویتامین D. بین دانش‎آموزان پسر مقاطع اول و دوم متوسطه توزیع می‎شود.

مرادی با اشاره به اینکه قرص‎های آهن و ویتامین D. به صورت هفتگی و ماهانه بین دانش‎آموزان دختر و پسر توزیع می‎شود، قرص ویتامین ادامه داد: در این طرح سراسری هر دانش‎آموز ۱۶ قرص آهن و ۹ قرص ویتامین D. سهمیه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از آنجا که متاسفانه اغلب بانوان با مشکل فقر آهن روبرو هستند و این موضوع در دوران رشد تاثیر زیادی بر عملکرد بدن آن‌ها دارد، با اجرای طرح آهن یاری تلاش می‎شود که تا حدود زیادی از فقر آهن در این افراد پیشگیری شود.

کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از افراد جامعه دچار کمبود ویتامین D. هستند، تصریح کرد: با مصرف ماهیانه این قرص کمبود این ویتامین در بدن تا حدودی جبران می‎شود.

مرادی اظهار کرد: با توجه به تاثیر ریز مغذی‎ها بر رشد و تاثیر ویتامین D. بر جذب کلسیم در افراد، هدف از اجرای طرح‎ آهن یاری و ویتامین D. این است که تا حدودی تعادل در رشد دانش‎آموزان برقرار شود.

بروجرد بیش از ۵۰ هزار نفر دانش‎آموز دارد که در مدارس شهری و روستایی و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

طرح آهن یاری برای دانش‎آموزان دختر بروجرداجرامی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار