افزایش هفت در صدی اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی

اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی در نیمه نخست امسال هفت در صد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون فنی سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: درشش ماهه نخست امسال ۹۳ هزار و ۲۲۴ نفر به پایگا‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۷۱ هزار و ۷۸۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.


علی حسنی با اشاره به اینکه که حدود ۵۳ درصد از اهداکنندگان خون در این مدت دراستان از اهداکنندگان مستمر بوده اند تصریح کرد: این تعداد نسبت به شش ماهه نخست پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی مصونیت در برابر بیماری‌ها بویژه بیماری‌های قلب وعروق را از مزایای اهدا خون برشمرد و افزود: آقایان با شرایط جسمانی سالم حداکثر چهاربار درسال و خانم‌ها سه بار در سال می‌توانند برای اهدا خون مراجعه کنند و برای سلامتی آنان مشکلی ندارد.

معاون فنی سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت:در ایام دهه آخر ماه صفر سه پایگاه انتقال خون در مشهد از ساعت هشت صبح تا ۱۳ در نظر گرفته شده است که پایگاه امید در خیابان شیرازی ۳، دواتوبوس سیار در میدان بیت المقدس و پایگاه امام رضا (ع) در ابتدای خیابان دانشگاه آماده ارائه خدمان به اهدا کنندگان خواهد بود.

حسنی با قدردانی از مشارکت بالای مردم در اهدای خون در استان، با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون، از مردم نوع دوست خراسان رضوی خواست با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فرآورده‌های خونی و نیاز همیشگی به فرآورده‌های خونی، با اهدای مستمر خون و مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، این مجموعه را در تامین مطلوب ذخایر خونی یاری رسانند.

انتهای پیام//ف.ج
 

مشارکت بالای مردم در اهدای خون در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.