قبولی60درصدآموزش دهندگان سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد درآزمون توانمندسازی

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود60درصد آموزش دهندگان دوره سوادآموزی این استان در آزمون توانمندسازی نمره قبولی کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدحمدالله خواهش نیک اظهار داشت: این آزمون از 25شهریور ماه تا 20مهر ماه سال جاری براساس زمان انتخابی از سوی آموزش دهندگان در شهرهای یاسوج و دهدشت برگزار شده و هم اینک بررسی اعتراض ها به نتایج آن در حال انجام است.

وی افزود: در آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی که از سوی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد از2هزار و126شرکت کننده در کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و274نفر نمره قبولی کسب کردند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این آزمون شامل بخش های مختلف ازجمله آشنایی با معارف، ادبیات،دوره های سوادآموزی، تحکیم وانتقال در سوادآموزی بوده که70درصد آن اختصاصی و30درصد بصورت عمومی بود.

خواهش نیک ابراز داشت: نام نویسی از کسانی که دارای سابقه خدمت و ثبت اسم در سامانه سوادآموزی هستند و سال گذشته موفق به ثبت نام نشده اند در سامانه www.imooc.irجهاد دانشگاهی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: کسانی که نتوانستند50درصد نمره را کسب کنند ودر این آزمون قبول نشده اند نیز می توانند برای آزمون مجددد ثبت نام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط واگذاری کلاس به آموزش دهندگان در سال جاری سابقه در سامانه سوادآموزی، دارای مدارک فوق دیپلم به بالا و قبولی در آزمون توانمندسازی جهاد دانشگاهی است.

تعهد سال جاری این استان در زمینه سوادآموزی افراد کم سواد و بی سواد چهار هزار و 600 نفر بوده که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور تعیین شده است.

این تعداد شامل 2 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر نیز در دوره تحکیم است.
نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 96 درصد است.

 انتهای پیام/غ

نرخ 96 درصدی با سوادی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۶
سلام ببخشید از چه تاریخی آموزش دهنده جدید می پذیرید ؟