برخورد جدی میراث فرهنگی با عاملان حفاری‌های غیر مجاز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از برخورد جدی این اداره‌کل با حفاران غیرمجاز و سوداگران آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رحیم رهنما گفت:اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی در برخورد با سارقان آثار تاریخی، عاملان حفاری‌های غیر‌مجاز در محدوده بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی عزم جدی دارد و بامتخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.


وی افزود:در سال جاری ۱۵۴ نفر متخلف به همت یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی دستگیر شده اند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی  گفت:در ۶ ماه اول سال ۹۵، ۸۲ مورد شی اصلی و ۱۴۳ شی بدلی جمعا ۲۲۵ شی کشف شده است که در این راستا ۷۸ نفر دستگیر شدند و در سال جاری نیز ۱۵۴ نفر متخلف دستگیر شده اند که به نسبت سال گذشته ۹۷ درصد افزایش داشته است.

رهنما تصریح کرد: از باتدای سال جاری تاکنون چندین باند بزرگ در زمینه حفاری و کشف اثار تاریخی در سطح استان متلاشی شده اند و نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی و همکاری مردم به صورت شبانه روز محوطه ها، بنا‌های تاریخی و ملی را رصد می‌کنند و در این راستا یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی تمام تلاش خود را در جهت حفظ منافع ملی و صیانت از آثار و بنا‌های تاریخی استان به کار می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم که نسبت به آثار تاریخی و ملی استان خود تعلق بیشتری داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف وحفاری در محوطه‌های تاریخی و یا خرید و فروش اشیای عتیقه مراتب را به میراث فرهنگی خراسان رضوی اطلاع دهند.

انتهای پیام//ف.ج

 

دستگیری  ۱۵۴ نفر متخلف به همت یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی در سال جاری

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.