هشدار دامپزشکی درباره خطرات پرندگان آزاد پرواز

دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا درباره مخاطرات بالقوه پرندگان وحشی و نقش آن‌ها در بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا در باره پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: باید با حصارکشی، از تماس پرندگان بومی با پرندگان موجود در تالاب‌ها و آبگیر‌های طبیعی جلوگیری کرد.
مهدی مهرزاده همچنین تاکید کرد: هرگز دان یا ته مانده سفره در حیاط خانه برای جلب پرندگان مهاجر و وحشی ریخته نشود.

وی توصیه کرد: از خرید پرندگان زنده و کشتار آن‌ها به صورت غیربهداشتی و غیرمجاز در خانه‌ها خودداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات ناگهانی طیور بومی و یا تلفات پرندگان وحشی و مهاجر، بدون اینکه به آن‌ها دست بزنند، به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند.

مهرزاده، رعایت اصول بهداشت فردی در هنگام تماس با پرندگان و فرآورده‌های آن‌ها را مهمترین راه پیشگیری از وقوع بیماری در انسان دانست.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت:کارشناسان این اداره ضمن بازدید از واحد‌های نگهداری طیور، به دلیل مخاطرات بالقوه پرندگان آزادپرواز در صورت مشاهده تخلف، پرندگان را از واحد‌های غیر مجاز جمع آوری و تخلیه می‌کنند.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در اکثر پستانداران، پرندگان و نیز انسان سبب بروز بیماری می‌شود؛ این بیماری از نظر اقتصادی و بهداشت عمومی خسارات فراوانی به تولیدکنندگان طیور وارد می‌کند.

انتهای پیام/

 

پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار