عراقچی در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد:

برخورد بسیار رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی، تهدیدی برای دنیاست

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متأسفانه برخورد بسیار رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی، می‌تواند برای دنیا یک تهدید باشد.

سازمان ملل سنگ بنای همکاری‌های بین المللی در دهه‌های اخیر شده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (سه شنبه 16 آبان ) در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد که به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد در کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار کرد: سازمان ملل یکی از سنگ بناهای همکاری های بین المللی در دهه های اخیر شده و برخی می گویند سازمان ملل باید کارهای دیگری را هم انجام می داد، اما این سازمان‌ نشان داده که یکی از سکوها برای کشورهای عضو و حتی اشخاص است تا آرزوها و شکایاتشان را بیان و مشکلات آنها را حل کنند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و ١+٥ به همراه اتحادیه اروپا و حصول برجام ادامه داد: هفت کشور به همراه اتحادیه اروپا توانستند با همکاری هم موضوع پیچیده ای را تحت لوا و پرچم سازمان ملل حل کنند و برجام توانست یک سوءتفاهم بلندمدت را که می توانست گریبانگیر همه شود را از بین ببرد.

معاون ظریف تصریح کرد: این قطعنامه یکی از بلندترین قطعنامه های شورای امنیت بود که بیش از 160 صفحه دارد، برجام نمونه بسیار شفاف و موفقی است که نشان می دهد چطور دیپلماسی و مذاکره می تواند جای اختلاف و جنگ را بگیرد.

عراقچی با اشاره به تغییرات جدی در سیاست آمریکا در دولت جدید بیان کرد: متاسفانه برخورد بسیار رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی می تواند برای دنیا یک تهدید باشد.

وی افزود: معتقدیم که سازمان ملل که سکویی برای مذاکره و توافقات چندجانبه بود، باید نقش موثرتری را ایفا کند و امیدوارم جامعه بین المللی از اجرای موفق برجام حمایت به عمل آورد.

در ادامه این مراسم با حضور گری لوئیس هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد با بیان اینکه چند هفته دیگر دوره پنج ساله حضورش در ایران به عنوان هماهنگ کننده پایان می یابد، اذعان داشت: خدمت کردن برای سازمان ملل در ایران یکی از بهترین تجربه ها برای من بود. هر جا بروم ایران و فارس همه جا با من خواهد بود.

وی بیان کرد: محبوبترین مکان در ایران برای من نقش رستم بود.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل با اشاره به همکاری‌های سازمان ملل و ایران، تأکید کرد: همکاری ما ورای اهداف توسعه ای ادامه خواهد یافت و از آن طریق می‌توانیم به اهداف حقوق بشری هم نائل شویم.

در این مراسم پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز ملل متحد پخش شد و از گزارش عملکرد سازمان ملل در دوره ٢٠١٢ تا ٢٠١٦ رونمایی شد.

انتهای پیام/

امیدوارم جامعه بین المللی از اجرای موفق برجام حمایت کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار