جمع آوری بیش از یک میلیارد صدقه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: شش‌ماهه امسال مردم استان خراسان‌شمالی یک میلیارد و 800 میلیون تومان صدقه به محرومان کمک کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: 300 میلیون تومان از این مبلغ مستقیم به مراکز نیکوکاری پرداخت‌شده که این رقم زیر نظر هیئت عامل مساجد برای خانوارهای تحت حمایت این مراکز هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز به‌صورت مستقیم به کمیته امداد استان خراسان شمالی تحویل داده که برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های اشتغال، مسکن، فرهنگی و بیماران هزینه شده است.

اهرابی افزود : در بخش اشتغال‌زایی نیز، 62 میلیون تومان از کل صدقات پرداختی برای ایجاد اشتغال پایدار و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مددجویان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال 96، 92 میلیون تومان دیگر از صدقات پرداختی مردم در این حوزه صرف شود.

وی به هزینه کرد صدقات در بخش‌های حمایتی نیز اشاره کرد و افزود:863 میلیون تومان از کل صدقات مردمی در نیمه نخست امسال برای درمان بیماران نیازمند،کمک به امر ازدواج جوانان، ارتقا شاخص‌های بهداشتی و اشتغال در مناطق محروم، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان هزینه شده است.

اهرابی همچنین به برنامه‌های جدید کمیته امداد خراسان شمالی در حوزه خیریه‌ها اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال، 160 میلیون تومان از منابع صدقات صرف نیازمندان تحت حمایت مراکز خیریه شده است.

 وی سرانه پرداخت صدقه هر شهروند در استان را ماهیانه 35 تومان اعلام کرد و گفت: میزان پرداخت صدقه هر نفر در نیمه نخست امسال دو هزار و 145 تومان است.

اهرابی گفت : هم‌اکنون هزار و 446 صندوق صدقه بزرگ، هزار و 800 صندوق متوسط و 117 هزار صندوق کوچک در استان خراسان شمالی نصب و یا به ‌صورت سیار در منازل وزرشگاه‌ها توزیع‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به میزان پرداخت صدقه به نسبت شهرستان‌های استان، گفت: در شش ماهه امسال بیشترین میزان پرداخت صدقه مربوط به شهرستان بجنورد بود که طبق آخرین آمار، هر شهروند بجنوردی چهار هزار و 878 تومان و هر خانوار بجنوردی 16 هزار و 730 تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از 80 هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی، این نهاد قصد دارد با مشارکت بیشتر مردم، حجم خدمات را افزایش دهد تا کاهش فقر، سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/آ

ماهیانه 35 هزار تومان صدقه هر شهروند خراسان شمالی پرداخت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.