ارائه خدمات بهداشتی به بیش از 32 هزار زائر پاکستانی در مرز میرجاوه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از 32 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در 2 هفته اخیر در مرز میرجاوه خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر سید مهدی طباطبایی گفت: زائران پاکستانی اربعین حسینی به محض ورود به کشور از طریق مرز میرجاوه توسط تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مستقر در مرز از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار می گیرند و واکسیناسیون فلج اطفال دریافت می کنند.


وی افزود: 410 برنامه مراقبت سلامت از جمله بیماریابی، واکسیناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندها در محل توقف و اسکان این زائران ارائه می شود.


وی تاکید کرد: 2 هزار و 933 زائر به دلیل بیماری های جزئی به درمانگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه مراجعه کردند و سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شناسایی موارد ابتلا به بیماری های واگیردار از جمله مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران پاکستانی انجام می شود.


طباطبایی افزود: هیچ موردی از بیماری های واگیردار با نظارت تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی در میان زوار پاکستانی ورودی از طریق مرز میرجاوه به خاک ایران اسلامی مشاهده نشده است.


وی با بیان اینکه خدمت به زائران و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار و سعادتی بزرگ است گفت: تا آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می کنند.


وی اظهار داشت: هم اینک علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار مشارکت جدی در تامین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو و تجهیزات، 2 دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این پایانه مرزی اعزام کرده است.


وی افزود: همچنین اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی زابل در محل زائر سرای امام رضا(ع)زاهدان مستقر شده است.


به گفته رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: 33 هزار و 681 زائر اربعین کشور پاکستان از اول آبان تاکنون از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند.

انتهای پیام/گ

   ارائه خدمات بهداشتی زائران پاکستانی در مرز میرجاوه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار