قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

منابع انسانی، شاه کلید راهبرد اقتصاد مقاومتی

معظمی گفت: سپردن مسوولیت به مدیران جوان، شاه کلید موفقیت  و راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور است.

** سپردن مسئولیت به مدیران جوان شاه کلید موفقیت به نیروی انسانی در کشور استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که مدیران ما به آن دچار هستند، عدم ریسک پذیری است و متاسفانه شاهدیم که بیشتر مدیران در نهادهای مختلف به ویژه دولتی دچار محافظه کاری شده اند.

معظمی تاکید کرد: افزایش قدرت تصمیم گیری را نمی توان با یک آمپول تزریق کرد و متاسفانه مدیران را با صلاح های مختلف، ناکارآمد کرده ایم.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اضافه کرد: یک روز به مدیران می‌گوییم حقوقی نجومی بگیر و روز دیگر مدیری را محکوم به تمام خواهی می‌کنیم در نتیجه این تازیانه های بی رحمانه مدیرانی می شود که به شدت محافظه کارند و این محافظه کاری به کارمندان رده های پایین تر خود منتقل می کنند.

وی تاکید کرد: مدام در این مورد متذکر شده ام که رفتار و انتقادی نکنیم که هزینه آن را مردم پرداخت کنند.

معظمی با اشاره به ورود به فاز جدیدی از انقلاب صنعتی در دنیا ابراز کرد : انقلاب صنعتی اتفاقی است که در آینده نزدیک با آن روبرو خواهیم شد و در صورتیکه نتوانیم خود را با آن هماهنگ و یا تجهیز کنیم از فاصله جهانی عقب می مانیم.

وی ادامه داد: حرکت در سمت و سوی انقلاب صنعتی نیازمند آن است که در مقابل پدیده های جدید گارد نگیریم و زیربنای نیروی انسانی خود را تقویت کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: صنعت چشم انداز امروز دیگر یک آرمان نیست، بلکه یک الزام است و اگر می خواهیم کشور به پیشرفت واقعی نزدیک شود، باید در راستای سند چشم انداز حرکت کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر بین المللی و تنگ تر شدن صحنه اقتصادی در دنیا برای ایران بیان کرد: در شرایط کنونی مدیران باید راسخ تر و محکم تر از گذشته عمل کرده و همه یک پارچه تر در جهت رشد کشور قدم برداریم.

معظمی ادامه داد: اگر تحریم ها بیشتر شود، باید ریسک پذیری و مسوولیت پذیری مسوولان بالاتر رفته و در جنگ  فرهنگی پیش رو به دشمن پاتک بزنند.

وی در پایان گفت: از دستگاه های نظاتی و بازرسی می‌خواهیم؛ سعی کنند بیشتر رویکرد حمایتی و مسوولیت پذیری داشته باشند و سپردن مسوولیت به مدیران جوان، شاه کلید موفقیت  و راهبرد اقتصاد مقاومتی در کشور است.

دستیابی به نرخ رشد اشتغال 3.8 درصدی در سال 1400

محمدعلی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریتی صنعتی نیز در حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: با افزایش جمعیت جهان، توجه به مسائل زیست محیطی و منابع انسانی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

وی در ادامه افزود: تا سال 2040 پیش بینی می شود که دنیای مجازی به دنیای واقعی نزدیک شده و این موضوع کسب و کار را در جهان دچار چالش جدی خواهد کرد .

محمدی با بیان اینکه باید چالش های جدید را تبدیل به فرصت کنیم، بیان کرد: انسان محور تحقیق و تحولات است و برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، مدیریت صحیح منابع  انسانی را باید مورد توجه قرار دهیم.

 مدیرعامل سازمان مدیریتی صنعتی تاکید کرد: در برنامه های توسعه شرکت پیش بینی شده که نرخ بیکاری کاهش یابد، به گونه ای که در سال 1400 نرخ بیکاری، باید به 8 درصد برسد.

وی در خاتمه گفت: رشد اشتغال بایستی به 3.8 درصد افزایش یابد و تحقق چنین اهداف بزرگی بدون توجه به مدیریت منابع انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار