پیوندی مطرح کرد؛

بهبود عملکرد هلال احمر با ارتقای نقش جوانان و داوطلبان

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت:اقداماتی از قبیل ارتقای نقش جوانان و داوطلبان و همچنین ابتکارهایی چون رهبری جمعی به طور جدی در بهبود عملکرد هلال احمر مؤثر واقع شده‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغرپیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران  در جلسه‌ عمومی بیست‌ویکمین اجلاس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ترکیه اظهار کرد: حوادث اخیر چون سیل، قحطی و گسترش بیماری‌های واگیردار در آفریقا و بحران آوارگان در بنگلادش تنها نمونه‌هایی از روند فزاینده‌ حوادث و سوانح در جهان هستند.

پیوندی افزود: عوامل آسیب‌پذیری و خطر ناشی از تغییرات آب و هوا و گسترش بی‌رویه و بی‌برنامه‌ شهری، زندگی و رفاه میلیونها نفر را به خصوص در مناطق آسیب‌پذیر جهان تهدید می‌کنند و مضافا خشونت و درگیری‌های مسلحانه در نقاط گوناگون دنیا نگرانی‌های جدی‌ را ایجاد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خطاب به نمایندگان حاضر از 190 جمعیت ملی در این نشست گفت: فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در مرحله‌ خطیری از تاریخ فعالیت خود قرار دارند.

 پیوندی افزود: برای اینکه جایگاه سازمان به عنوان نهاد جهانی پیشرو در امدادرسانی حفظ شود، هلال احمر و صلیب سرخ بین‌المللی باید کمک‌رسانی مؤثر به افراد نیازمند را افزایش دهند که رسیدن به این امر نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب در ظرفیتها و منابع سازمان و مزیت‌های رقابتی آن است.

وی از اقدامات صورت گرفته از سوی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر برای افزایش ظرفیت‌ها و بهبود اقدامات استقبال کرد و گفت: اقداماتی از قبیل ارتقای نقش جوانان و داوطلبان و همچنین ابتکارهایی چون رهبری جمعی به طور جدی در بهبود عملکرد سازمان مؤثر واقع شده‌ است.

 رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنان نیازمند افزایش ظرفیت‌ها در سطح محلی و ترویج فرهنگ صلح و پرهیز از خشونت هستیم.

 پیوندی گفت: ایران با بهره‌مندی از منابع گسترده‌ خود از جمله دو میلیون نفر داوطلب، عضو جوان و نیروی امدادی و توان سازمانی، آماده‌ همکاری با جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ و متعهد به همکاری با فدراسیون بین‌المللی است.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس جمعیت هلال احمر دراجلاس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار